Hur Emo är du?


image571

Jag vet att jag är mer 'Emo' än de som kallar sig Emo. Vet ni varför? För jag fördjupade mig i genren redan 2003, och efter det har allt förändrats. Från att ha varit hardcore/punk-inspirerad musik till att ha blivit nått depp-fjolligt äckel sound. På 80-talet då en musikstil som kallade sig Emo började krypa fram på underground-spelningar i DC (US) så var det INGEN som skärde sig i armarna, och INGEN som hade som image att vara deppig, och INGEN som gick hem och grät. Ryck upp er människor and stop fucking pretend.

Varför jag inte har 100% på testet är för att jag inte lyssnar på Jimmy Eat World längre, jag har gått vidare till nått större. Säger jag inte att allt hände på 80-talet?

Om du vill veta vad Emo från början handlade om så klicka här!

Kommentarer
lovingnurse

det är väl ganska självklart att det är 60-tal? amy är
en trashig brud som har föröskt efterlikna något hon inte kan. frissan passar inte hennes stil. och jag säger inte att hon efterliknar den svenska popstilen snarare att pandan är inte lik amys hår och att det inte är oss hon efterliknar.

2007-12-01 @ 12:30:18
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Emelie

Haha! Genren spårade ut långt mycket tidigare än 2003. Jag var själv frälst "emotional hardcore" -tjej från 1997 och framåt och det var samma jävla pubertala emo-krig då som nu (hade bara inte nått sverige i samma utsträckning).

Orka bry sig?
Lyssna på lite Saetia och CHEER UP EMO-KID!

ps: fourfa-sidan är även den gammal som gatan.

2007-12-05 @ 17:23:20
Fian

Det här är MIN blogg, jag får skria VAD jag vill. Om du inte vill läsa så är det upp till dig. Det var ju trevligt att du ville kalla dig emo redan 1997. Själv ser jag det inte som en förlust att inte lyssnat på de under den tiden. Jag har inte sagt annat än att Emo endast fanns på 80-talet. Och för mig är även det tidigare än 1997 right?

Jag behöver nog inte lyssna på de banden du tipsade om, för jag gillar inte hardcore that much.

Ang Fourfa så är det väl meningen att den ska vara GAMMAL som gatan? Vad spelar det för roll när informationen är intressant? Asså, först håller du på att skryta om att Emo spårade ut på 90-talet. Sen när jag vill hänvisa till riktig information (gamal, äkta, oändrad) så klagar du på det. Hej dubbelmoral.

2007-12-06 @ 14:39:10
URL: http://www,hollywooddiet.blogg.se/
Emelie

mengud - lugna ner dig tjejen, jag har för fan inte hoppat på dig! en nypa salt, kanske?!

jag skryter inte om att emon spårade ut under 90-talet, jag har ingen jävla aning om precis NÄR det hände (ganska så oviktigt imo) men ville bara få konstaterat att det har varit samma visa lääänge - iom att du skrev att allt förändrades efter att du fördjupat dig anno 2003 (vem är det som skryter nu, hallå?) - vilket alltså inte stämde.

jag har väl heller inte sagt det är något som helst fel i att hänvisa till fourfa, utan delade (än en gång) med mig av en anekdot - för att JAG tycker att det var roligt att kids FORTFARANDE tog den sidan i anspråk. inget klagosamt i det öht.

cheer up-grejen var också ett jävla SKÄMT. en annan emo-referens, i lättsam ton.

jag är för gammal för sån här skit,
när man passerat tonåren så känns det inte lika viktigt att hävda sig på random kackiga bloggar, eller debattera vad som är "äkta" - vem fan bryr sig?! totalt jävla oviktigt!

men det är ju jävligt tråkigt och pubertalt att du hugger så fort någon ifrågasätter din information och kommer med ett inlägg. jag menade för fan inget illa.

nåja, har varken lust eller tid för diskussioner på denna nivå.

lycka till i livet.

2007-12-06 @ 20:49:00
Fian

Varför jag hugger är för att du 1. Garvar åt mig, 2. Kallar mig emo även fast jag klart och tydligt skriver att jag inte lyssnar på nått i närheten av det.

Jag vet inte hur gamal du är, men det är inte så moget att se ner på folk i allmänhet.

2007-12-07 @ 03:00:01
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0