Coldplay - Violet Hill





Jag har alltid sett Coldplay som ett litet irriterat hatobjekt. Som en finne man inte kan klämma. När de väl släpper nytt, så spelas de hela tiden, och när man sitter framför Ztv eller en annan kanal, och Coldplay kommer. Då dör partyt, eller så somnar man. De har varit trissta. Visst de har haft sin charm när man har vart på humöret, och de är fantastiska musiker - det ska jag inte ta ifrån dem. Men jag har aldrig förstått hur de har kunnat bli kommersiella på det sättet att de kan klämmas emellan en Pussycat Dolls video och någon annan popsmörja.

Dock, och detta är varför jag postar det här inlägget. Det har ju gått en reklam om deras nya album på TV och varje gång den reklamen kommer så vattnas mina öron och jag blir helt paralyzerad. Sitter still och bara glor/lyssnar på TVn. Det är så grrrrrymt bra. Det jag har hört hittills (låten Violet Hill) är mer raw än tidigare, intressantare på nått sätt. Och vad är det med tonartsändringen i refrängen, den är helt genialsik. Nu kommer det bli tufft för mig att se på TV, för varje gång denna låt kommer så kommer jag sluta med det jag håller på med (jag brukar pyssla vid TVn), och bara lyssna. Den får mig att längra lite efter vintern faktiskt. Bra jobbat killar!
Kommentarer
Anonym

fatta att coldplay o Kylie har spelat in ihop nu.. fast Coldplay vågade inte släppa materialet för de kände att varken de eller deras fans va mogna för den typen av sexighet ännu.. jag är benägen att hålla med :) Synd för det skulle vara kul o höra vad kylie gjort med de små grå liven.. lite som pimp my ride typ :)

2008-08-06 @ 08:43:16
URL: http://patsydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0