Göteborg på 5 A4 - Eller inte.


Efter fem dygn tillsammans så har vi gått varandra på nerverna, hur ska vi klara ytterligare 12? Hur ska vi kunna BO ihop Bella och jag? Säg mig.

Idag har vi varit hela dagen på vårdcentralen Axess här vid Järntorget. Mina utslag är ett medicinskt mysterium - som jag trodde. Antagligen är det ingen fara, eller så är det raka motsatsen. Antibiotixa och Travegyl har jag fått i alla fall. Man blir trött och kass i magen YESSS!!!

Vad har vi konstateriat av Götet då? Det regnar mycket, fast vad jag förstår så regnar det i hela landet förståss? De har väldigt snygga kläder alla kvinnor här. Spårvagn har sina fördelar - man slipper åka rulltrappa från underjorden. Alla, verkligen alla vill hjälpa till, så fort jag halar upp kartan bara för att vara säker på att man är på rätt väg, så kommer någon fram och det drives me crajzee. Men man ska ju absolut inte klaga, men jag är en sån som har svårt för främlingar tror jag. Typisk sån människa som tror att alla vill råna en eller liknande. Skärpning Fian. Sen vet jag att jag är en sån som vill kunna allt själv.

Jag har massor att säga, men Bella har vår roliga Ris och Ros på rummet så dem skriver jag nog en annan gång.

Kan ju skriva en minidagbok:

7 Aug - Vi åker världens softaste buss. Kommer till götet vid 14. Jag får inte upp min väska, så jag sitter och provar 001, 002, 003 tills jag kommer fram till den koden jag använt. Så gick den upp. Så jävla störande, men kul, vi skrattade länge.

Vi hängde i Nordstan ett bra tag, och jag köpte neoniga senilsnören till brillorna. Och ett par kalasbra plastskor för 50 spänn, kan vara en annan dag menmen.

Vi drog till Storan och hämtade ut våra presspass. Hängde i parken där och ringde alla vi kan tänkas veta som känner någon i detta hellhole. Men inget resultat. Vi drar till Centralen (som jag konstant kallade för T-centralen ><) och gör oss i ordning på toan, och låser in våra väskor. Vi drar till Kajskjul 8 och Kleerup. Vi tröttnar vid 12-tiden och ska dra till Hendriksberg och Buzzcocks. Men på tramen så somnade vi. Vi beslutar oss för att akutmottagningen på ett sjukhus inte kan säga nej till två hemlösa tjejer. Det enda vi kom på att åka till vid tillfället var Östra Sjukhuset. Väl där var det ganska svart, akuten stänger visst 21. Hehe. Läkarna på plats var rastlösa och pratglada. Vi var ganska tvärtom. De vägrade släppa in oss, ens låta oss sova i en väntsal. Vi började lunka där ifrån, och då fick de väl skam i blick. En väktare ångrade sig och gjorde säkert ett tjänstebrott. Han släppte in oss på Kvinnokliniken där vi fick spendera natten på varsinn soffa.

8 Aug - Väckt vid 8 av en bestört tjej som undrade vad vi gjorde där. Åkte till centralen och gjorde oss respektabla. Åt världens bästa frukost på TUGG i Nordstan. Infann oss vid Slottskogen kl 13:00 för Lightspeed Champion. Vilken fjolla han har blivit, vår Dev Leppard. Och vilket publikstöd därtill. Han slog ju lätt många större artiser på festivalen.

Efter detta satt vi och kollade på Kenge Kenge. Jag älskar afrikansk musik. Finns deras skivor i Sverige? Vi kollade lite på Looptroop som inte var att hurra för. Utanför området mötte vi upp Fridis för lite pepptalk och förkrök. Efter det gick vi in på pressområdet och hängde med våra vänner i husvagnen från Luger. Efter det var det dags för Buraka som Sistema. De va nå sjukt grymma. Top 3 av konsterter på festivalen tror jag bestämt. Backstage att träffa Buraka fick Fridis göra, tackvare att Foo Fighters gav min vän ett backstagepass så visste jag att det gick att skaffa. Så det gjorde jag åt henne. Tanken var väl att hon skulle festa med oss i VIP-baren. Men där var hon inte välkommen :S Men nöjd var hon ändå.

Efter detta sov vi på spårvagnen.

9 Aug - Denna morgonen kunde vi äntligen checka in på vandrarhem. Stigbergslidens vandrarhem. Vi sov som tokar. Sedan skulle vi köpa groggvirke på Lidl (ja vi är inte så seriösa journalister, vi kör på PET-flaskan till parken och kissa i buskarna. Det kommer vi nog göra hela livet). När vi chillade vid torget kom en trevlig farbror fram (man skulle kunna tro att han var en snuskigt fyllo) han gav oss nötter, jordgubbar och nektariner.

Efter detta åkte vi till festivalen och såg en bedårande Kelis. Väldigt personlig var hon, det var kalas. Efter detta blev det party i parken. Inget att se fram till kl 18 då min man Pharrell Williams skulle entra scenen. Jag ville stå längst fram, och såhär i efterhand har jag kluvna tankar. Men blev nog mosad, men att få stå på scen med Pharrell hade vart drömmen. Han drog nämligen upp sisådär 20 tjejer på scenen. Fast det var nog lika bra att slippa det, han verkade ha ganska taskig personlighet. Kokainkinder hade han också, och sjuk taskig hy, inte alls den babyface man tänkt sig. Han var inte vacker. Mina tankar om honom dog under denna festival måste jag säga. Det bästa var ju när han uppmanade publiken till Moshpit, hälften av publiken lär ju inte fattat vad han menar ens. Då hälften av publiken var kåda 14åriga tjejer. Men kan man mosha till N.E.R.D? Det hade jag ingen aning om. Det hade jag nog helst velat göra. Stå i mitten och bara börjat en står jävla circlepit. Det hade vart ballt, det var längesen.

Lil Kim efter detta var ju bara ett stort jävla F I A S K O. Efter detta drog vi till Fridis för förfest innan All Out Dubstep på vårat hak Kajskjul. Jo Ja, efterfesten till N.E.R.D sägs ju ha vart fett, men jag ångrar inte vårt val. Jag hade lagom pinsam fylla som räckte hela kvällen, natten, morgon, dagen efter och så vidare. Mycket hände, och det får ni se på bilder senare. Adam Tensta, var det bra? Kan någon säga mig?

10 Aug - Vi vaknar och måste byta vandrarhem. Så går det med taskig planering. Vi käkar pizza och snackar skit. Kommer till Slottskogen och det är dött. Vi kan sova ostört hela dagen. Jag upptäcker att mina vader och smalben är täckt av lila/röda prickar, fläckar, utslag. De har färgen man får på fingrarna när man plockar blåbär. Vad i helsike är detta? De kliar inte, buktar inte ut, har inte med hårsäckar att göra. De känns inte när man trycker på. De bara är.. Skitläskigt.

11 Aug - Vi har vaknat sent, tagit det lugnt. Suttit på akuten ett bra tag. Låtit flera läkare beskåda mina stubbiga vader. De hummar, tar sig under näsan och rycker på axlarna. Känns bra.

Vi hittade ingen SOFO, inte för att vi letade direkt. Vi hann inte. Dock hittade vi Monki i Kompassen. Det resulterade i tröstshopping på 75% rean. Fast egentligen inte, men blilligt var det. Jag visar sedan.

Mer major har inte hänt. Ju som jag sa, jag tappade min legitimation, men det känns inte som en stor förlust, den är sedan 2005 och ingen känner igen mig ändå. Känns lite tråkigt att inte kunna bevara sitt första legg dock. Men what to do. Det är skönt att jag inte har tappat annat. Jo mitt tillgodokvitto på 400 spänn till Weekday, så någon glad göteborgare kanske hittar det. Fast jag tror den ligger i soppen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0