LEEEEEEEDIG



Köpte världens bästa mössa på H&M för 98 kr, finns med heltäckande fuskpäls också.

Heeeey dudes and dudettes.... Kom just hem från en soft 4 timmarsdag på jobbet. Kom just på att jag tog ju ledigt för att åka till Australien, men jag förlorade ju resan med 17 röster som ni minns. Men jag är fortfarande ledig och det passar så himla bra in på mitt liv just nu. Jag behöver ta tag i mitt liv, fixa grejer, vara lite själv, pyssla, blogga, ta hand om alla viktiga saker. Ransaka mig själv, planera inför framtiden, kanske söka nått till extrajobb. Mest av allt längtar jag till när jag städat klart mitt psykopatstökiga rum. Det är ärligt talat helt disgusting här inne och det beror på att jag inte har haft tid iom tidningen och det. Men framför allt för att jag har mått så himla dåligt och skitigt i det. Så nu ska röjas och julpyntas. Yey!

Fredagen den 12 December ska jag på intagningsintervju också. En Entreprenörs linje på Stockholms Internationella Handelshögskola. Det ni. Nu kanske Fian blir något. Det är en KY-utbildning som hjälper en att starta och driva ett företag så det blir ju kalas. Så kan jag ju starta webbshoppen och allt som jag planerat. Så vi i Fan Club Crew kan göra folk i Sverige snygga till en billig penning. Om jag kommer in, och om Patsy också kommer in så blir det ju guld att naturligt kunna träffas 2-3 gånger i veckan i två år. Vi bor ju så fasligt långt bort ifrån varann annars. Jag brukar iofs stalka henne på jobbet med jämna mellanrum :D

Åhhh ni ska bara veta vad skönt det ska vara att vara ledig i två veckor. Inte alls att man kommer skrota runt i pyjamasen och känna sig meningslös hela dagarna. Eller det ska jag unna mig också, skrota runt, men jag måste ändra inställning till livet nu känner jag. Ska börja styrketräna också, men my boys Jonas och Mange haha. Wow det går bra nu?

-------------

Jajuste ja, kan ju berätta om min vansinnesfärd i onsdags natt hem. Vi var ju på Nivå 22 som sagt och jag fick för mig att Hässelby Strands tunnelbana var hemåt. För vi hänger ju alltid på Söder annars. Jag sitter på den och vid Thorildsplan så ragerar jag att det känns fel. Men jag skiter i mina instinkter och grabbar tag i en tidning och börjar läsa, Krisineberg känns fett långt ifrån Slussen också men det var inte förän vid Islandstorget som jag fattade att jag satt på ett tåg Norrut så jag hoppade av och fattade inte alls vart jag var. Då var klockan 1:25 och min sista buss gick 2:35. Min mobil var död också så jag kunde inte ha våldgästat Patsy eller någon annan som bor i stan heller. Jag visste heller inte vad klockan var men jag hittade en busshållsplats med nattbuss mot Centralen (mitt lokalsinne is the shit). Bussen gick 1:35 och jag hade en känsla av att jag inte hade missat den då jag åkte från Fridhemsplan vid 1:06.

Men för säkerhetsskull så gick jag och frågade en taxichaffis vid en Preem Mack vad klockan var. Han sa att jag kunde få åka med honom gratis om jag ville då han skulle till Hornstull och parkera för dagen. Fattar ni vilken tur? Inte för att det hade spelat så stor roll att åka till Centralen och traska till Slussen för det hade jag hunnit också men det var ju skönt att åka Taxi istället för buss. Taxichaffisar är också ett yrke som smutskastas i onödan, jag har bara träffat schyssta nästan. Jag blir fortfarande superglad när jag tänker på honom, Christer Andersson tror jag att han hette, jag kunde inte anteckna det. Men han hade jobbat inom reklambranchen och vi pratade om grafisk formgivning oh grejer. Supertrevligt.

Jag kom till Slussen 1:40 och det sög nästan för att näst sista busen gick 1:35 och jag behövde vänta en timme där. Men som tur var hade jag min nya mössa och sedan kom det en hel drös med sk. Gurra pack. De var astrevliga och så men oooojojojoojj vilka lunatics!! En hoppade av IV på gymnasiet efter 4 veckor och har bara lodat runt i 2 år utan att ha gjort nått speciellt eller jobbat nått. Hur orkar man?

En hade rökt så mycket brajj att han hade förlorat hela sin familj och flickvänn och levde i princip på gatan. Han hade gjort av med minst 30 000 på röka bara i år. Vilken jävla idiot alltså. Har man inga hämningar?

I vilket fall så satt vi där och tjöta i 1 timme plus 1 timme på nattbussen genom hela Nacka-skiten. Min modersinstinkt slog ju på men stängdes av snabbt när jag insåg att dessa personer går inte att få vett i skallen om dem inte engagerar sig själva i sina liv. Jag vart nästan irriterad på deras dumhet.

Sen var det inte mer of a crazyride utan jag kom hem tillslut.
Kommentarer
Camilla

vad skönt att du fick åka gratis! Jag & min tjejkompis fick också göra det en gång, bara för vi var så fulla och vinglade runt mitt ute i vägen haha.. jag har heller aldrig haft någon direkt dålig erfarenhet av taxichaufförer, de flesta har varit trevliga!

2008-12-06 @ 16:50:26
URL: http://beatdriven.blogg.se/
Elin

jag har en den som är heltäckt med päls,dom är så där härligt ful snygga.

2008-12-06 @ 20:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0