Melodifestivalen


Eftersom jag har en PMS-dag eller liknande så tänkte jag göra en kul Hiss eller Diss var det gäller deltagandet i Andra chansen.

Duell 1



image1504E-Type & The Poodles - Line of Fire
De tävlade mot Sibel, och jag ska vara ärlig nu. Sibel var den enda jag röstade på denna kväll för att The Poodles skulle köras över. Jag tycker de är så pinsamma, hur gamla är de? Hur ser deras musikaliska karriär ut? Det har inte åstakommit nått att vara stolt över tyvärr.

Dessutom raggar Jakob på småtjejer på image1505krogen. Som om han vore en värsta rockstar. Varför jag vet detta? Jo han raggade på mig på Anchor för två år sen. Jag vart grymt äcklad.

Sibel - That is Where I'll Go
Okej jag måste erkänna att det här inte är Sibels bästa låt, eller prestation. Men hennes stämma är så underbar så hon förtjänade min röst. Hade tänkt rösta på henne redan i kvalen, men jag är inte den som lägger mig i sånt.

Sibel är en av mina favoriter sen idol. jag tror alla vet vem hon är. Men jag måste bara säga. Se på hennes andra audition.



Duell 2



image1506Ola - Love in Strereo
Helt okej låt, och helt okej insats. Om han bara kunde lära sig att inte dra in hakan när han säger Attraction, han får så rysligt många dubbelhakor. Om man ska klaga på nått liksom.

Sedan tycker jag hans bakgrundsdansare är rysligt oheta. Vill man se sneknullad ut i TV? Med projkvännes skjorta felknäppt och knullruffs, den looken går fetbort.

Caracola - Smiling in Love
Asså jag trodde vi hade kommit över alla brud-trion. Brudband brilljerade i slutet av 90-talet, det är snart 10-tal liksom. Get over it, det kommer ta ett tag till innan det kommer sånggrupper som image1507kommer slå stort.

Eller jag kanske börjar bli gamal och därför inte inser att det är nu det börjar? Caracola, Coca-cola, Tjack-tjejerna imponerar då inte på mig i vilket fall som helst. Då lyssnar jag hellre på Amy Diamond.












Duell 3



image1508Johnson & Häggkvist - One Love

Låttitel känns bekand, låttext känns bekant, sound känns bekant. Andreas och Carola känns bekant i Melodifestivalen sammanhang. Så jäkla skönt att de vart överkörda direkt av självaste Nordman. Två besserweiser, som tror att de ska vinna hela skiten blir satta på plats direkt. Fan va skönt att deras egon fick sig ett törn. Deras fejs är det plastigaste som finns i Nacka och Värmdö. Dock är Andreas en mycket trevlig person då han tittar in på jobbet. Men Carola, hon är det vidrigaste.

image1509Nordman - I Lågornas Sken

Egentligen tycker jag att den här låten inte alls skiljer sig från Nordmans tidigare. Men å andra sidan så är det fett schysst med folk som kör sin grej (typ Roger Pontare) och inte förändras. Känns lite Ultima Thule-light. Nej men, häxbränning är väl inget jag själv kan relatera till, eller känner sympati för nu 400 år senare. Skulle hellre se att man sjöng om Suffragetterna eller andra underskattade kvinnokämpar.

Det som är grymt
förundransvärt är att, trots två stycken Idol- deltagare och andra meriterade artister så var det Nordman som storledde Aftonbladets omröstning.


Duell 4



Okej jag struntar i Duell 4 då jag tyckte att Thérèse och Suzzie Tapper sög major ass, och jag kan inte relatera till dem.

Vinnare



Det var alltså Nordman och Sibel som gick vidare till Globen. Jag tyckte att det var de två värdigaste vinnarna. Det var så kul när dem blev intervjuade. När de kommentareade Carolas och Andreas flopp. Nordman sa att han hade värsta skuldkänslorna, fett gulligt. Och Sibel lyssnade inte på frågan, hon ba "Det är fantastiskt". Haha, hon menade ju inte att det var fantastiskt att de floppade, utan hon visste ju inte vad hon svarade på. Komiskt.
Kommentarer
C.

Jag var på 25-årsfest för en fredsorganisation i lördags. Hade helt glömt av Melodifestivalen tills någon nämnde att Carola hade åkt ut. Då brast alla ut i jubel och applåder. Underbart :)

2008-03-09 @ 20:09:44
URL: http://christie.blogg.se
Fian

Ja jävlar, kan förstå om det var anledningen att dra fram champange om inte födelsedagsbarnet var nog :D

2008-03-10 @ 18:11:01
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0