West Coast Riot


image1606


Historia
West Coast Riot är en helt ny festival för i år. Med redan stort uppståt och hög förväntningar. Newsdesk skriver bland annat:

Sommarens nykomling West Coast Riot är en renodlad punk/hardcore-festival som under en junidag kommer avverka ett femtontal av genrens främsta band. Festivalens första artistsläpp räcker förhoppningsvis gott och väl som övertygelse om att West Coast Riot i högsta grad är på blodigt allvar och här för att stanna. NOFX första Sverigespelning på fem år, ett återförenat Moderat Likvidation och så äntligen, äntligen är Millencolin tillbaka!

En festival som jag tycker kommer lite sent i tiden, "skatepunken" tycker jag hade sin storhetstid i början av 2000-talet. Då hade jag jublat över denna setlist. Men det känns ändå som om festivalen kommer lyckas, vad vet jag vad 15.åringar gillar nuförtiden?

Att få uppleva Bad Religions Mosh Pit en gång till. En nostalgikick för mig. Men tyvärr kommer jag befinna mig i Borlänge under denna tid.

Information
26 Juni 2008, Frihamnen, Göteborg
Samma plats som Pier Pressure och Metaltown

OBS! 13 års åldersgräns

Hittills klara artister
NOFX
Bad Religion
Millencolin
Flogging Molly
Lagwagon
Tiger Army
No Fun At All
Moderat Likvidation
Randy
Tysta Mari
The High Hats
Kommentarer
Martina

Åh Flogging Molly och Tiger Army vill jag se:)

2008-03-29 @ 16:05:38
URL: http://rockanddoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0