1 Maj


image1679

Ah men shit, jag sitter just nu och tittar på rapport. Det handlar om hur ungdomar kan få tag i alkohol på diverse sätt, due to valborg liksom. Hur kan SVT vara bättre på att spåra langare än Polisen?

Gårdagen tillbringade jag på Bar Bazar i Slussen. De tog ingen leg i dörren och var oseriösa i baren. Varför håller man på så oprofficionellt på valborg? Jag är 20 bast, jag är på krogen för att jag inte vill umgås med fulla 16-åringar. Det gick så långt att jag ringde polisen. Den största skandalen var dock att det tog 30 min for Stockholmspolisen att ens svara. Det är helt oacceptabelt. Jag ringde dock 114 14 istället för 112 då jag inte vill belasta nödnummer. Men 30 min är fortfarande alldeles för lång tid.

När poliserna entrade krogen så gick många, krogägaren satte ena bartendern i dörren. Men poliserna vandrade bara omkring och tittade leg på vissa människor. De var där inne max 5 minuter, det var i och för sig bättre än inget, och jag förstår att de har viktigare saker för sig. Men det kändes lamt, här har dussintals minderåriga kunnat sitta och dricka mellan 22-01. Det är bara ett av många ställen och jag blir så jävla förbannad. Va barn så länge ni kan för fan, det är inte ett dugg ballt att ligga och spy. Det är inte ett dugg ballt att vara less på krogen innan man fyllt 18.

Jag hoppas jag har några som är under 18 som läser denna bloggen och lyssnar på mig nu. Jag ser upp till männiksor som respekterar åldersgränser, folk som kan ta hand om och känner sig själva. Coola människor är de som skiter i vad andra tycker, som beter sig ödmjukt och trevligt. Speciellt coola människor är de som sticker ut från mängden och vågar säga nej till grupptryck.

Satsa dina pengar och energi på att förverkliga dina drömmar istället. För varje år du skjuter fram din alkoholdebut så reducerar du risken att bli alkoholist med 17%. Och att vara beroende av nått är inte så ballt va? Då har man ju gett sin egen makt till någonting annat. Tänk på det.

Jag hoppas alla kom hem väl igår, själv sitter jag här bakis som ett ägg och har gottat mig i lökringar. Jag är grymt ocool just nu.
Kommentarer
Salo

Haha, härligt!
Utan att ha läst ditt inlägg så skrev jag typ en timma senare ett inlägg om rökning! xD

Men jag håller med, det finns ju faktiskt en anledning till varför vi har åldersgräns på att få köpa tobak och alkohol.
Själv tycker jag att man kan supa sig full 1-2 gånger om året, om man på resten av den tiden rör aldrig en flaska alkohol!

2008-05-02 @ 01:52:26
URL: http://isabelsalos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0