Nått gamalt, nått nytt, nått lånat, nått blått




Jag publicerar denna även fast den är gamal och värdelös. Kommer ändå fota kläderna snart ändå, men vill ändå dela med mig av FEBRUARIS inköp, hehe, har en hel del annat som kommer ploppa ner i brevlådan.











Dessutom är inte dessa brillor med i videon. Jag beställde 8 par brillor från ebay. Av Celebrity Trends and Styles och jag vill tipsa er om dem, mycket prisvärda brillor med bra frakt.

På tal om det, min kära Isabel frågade lite om frakt och tull från ebay. Jag kan svara lite på det nu faktiskt. Var det gäller tull så har jag inte fått tulla en enda pinal från Ebay. Jag vågar säga att jag har beställt hundratals prylar från staterna, men det är endast vid två tillfällen har jag fått tulla. Båda av dem var när jag köpte grejer från en webbshop i USA. Det är inte ofta man tullar Ebay grejer det vill säga.

Vad det gäller frakten är det lite svårare, det beror på många faktorer. Först och främst vilket land det skickas ifrån, oftast är det USA (men man kan även shoppa på ebay.uk.co och ebay.fr mfl mfl) men ibland skickas det direkt från tillverkaren i kina, taiwan mm. Och där ska man se upp, då kan frakten bli rysligt dyr.

Oftast kan man se vad frakten till Sverige blir, om man går längst ner på auktionen och byter destinationsland. Ibland tar vissa säljare grymma överpriser, då måste ni säga till. Vanliga priser är; ett par smycken ska inte överstiga 15 dollar, ett par skor ska ligga runt 25-30 dollar och en t-shirt eller klänning ska ligga runt 15-25 dollar. Jag fick tillexempel betala 48 dollar för alla mina My Little Pony party prylar. De vägde inte ens ett kilo och det var helt klart överpris, se till innan du budar på flera auktioner hos samma säljare om han eller hon har fint pris på kombinerad frakt. Mitt bästa tips är att läsa igenom auktionen noga, om du undrar över något så är det bara att maila säljaren, alla svarar snabbt och är trevliga.


Om du inte vill handla utomlands ifrån så hittade jag dessa läckra gobitar på SoVintage.se. Dessutom kan ni från och med igår vinna massa märkesbrillor på The Voice. Lycka till att hitta er favorit bland vårens hetaste accessoar!
Kommentarer
Salo

Haha, tack, jag hade helt glömt bort att jag frågade det!

2008-05-19 @ 22:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0