Mixtaped Magazine countdown #1




På första sneak peaken får vi såklart se bilder från vår grymma dag med Sophia Somajo. De i bloggen finns inte med i tidningen, men det finns såklart andra snygga där, större dessutom ;)

Vid det här laget vet ni nog alla vem hon är, och hon skövlar fler och fler fans ju mer hon breder ut sig. Sophia använder tekniken väldigt mycket och bryr sig även om dem som inte har chansen att träffa henne på riktigt. Hon är aktiv på internet helt enkelt, hon postar videos och är lätt tillgänglig. Senaste nyheterna är tillexempel att hon ska ha en webcam-baserad turné för att nå ut till dem som inte går på konserter, som kanske inte vet hur grymt det egentligen är. Den andra nyheten är att Sophia snart släpper en ny signel från plattan The Laptop Diaries, nämligen I-rony. Jag köpte mitt ex av skivan på iTunes, för bara 90 spänn, gör det du med!

Så här inleds intervjun...
När jag hörde Stockholm Calling för första gången så var det oktober, det var höst och vintern knackade på dörren. Det var den tiden på året då alla flyttar in uteserveringarna, då man måste överväga att använda den hemska vinterjackan. Alla hade den obligatoriska höstångesten.

Jag satt framför Ztv och helt plötsligt kom den, ljuset i den långa tunnel jag hade framför mig. Musiken, videon, texten, bruden, attityden. Allt var perfekt. Vem var hon? Jag sög åt mig allt som en svamp, vem sa nått om höst? Hon fick mig att längta till sommaren 2008. Parken och ölen. Jag såg allt framför mig, alla vänner från hela landet, Tanto, ny lowride och självklart Stockholms nya anthem Stockholms Calling på repeat tills någon tröttnade.

Det var självklart Sophia Somajo. Några månader senare fick jag chans att ställa de frågor som jag hade byggt upp om denna mystiska kvinna. En optimistisk Sophia sitter framför mig med ny singel, Warm Blooded Murder och en skiva påväg.
..






Kommentarer
VIKTORIA TOMIC.SE

FAN VAD HON ÄR SNYGG! Och hon har dom där byxorna som jag vill ha (första bilden).

2008-11-18 @ 13:35:13
URL: http://viktoriatomic.se
Linda

Snygg sneak peak! :D Jag räknar dagarna innan jag kan ha ett ex av tidningen i min hand.

GO GO GO!

2008-11-18 @ 13:36:04
Natali

åhh! Ja, är där från 1 jan till 22 april! Sen ska vi spåna och skapa!

Längtar till tidningen :) Blir det någon releasfest?

2008-11-18 @ 23:10:48
URL: http://natalifikas.blogg.se/
daria

hon är verkligen för snygg!

2008-11-20 @ 12:56:05
URL: http://dariacalic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0