Nattskruttiludd som vanligt




Tro det eller ej, men sån här musik kan jag faktiskt sitta och njuta av en dag som denna. You're So Last Summer med Taking Back Sunday. Det får mig att tänka på de dagarna vi i Brasset åkte buss över hela Europa, då jag sprang på minst en stor konsert i månaden. Då man blev full på folköl och då man tyckte att 1-bussen på natten var skitsent. Då det enda man oroa sig över var läxor och då man var kär i killen i det coolaste garagebandet. Då man alltid träffade en polare på bussen (alla har flytt Värmdö) och då Tim Cash var host på MTV News.

Det var då man var helt insnöad på Good Charlotte och Billy var det snyggaste av denna värld. Då man satt på tjejrummet och lyssnade på en riktig skiva och lusläste cd-knvolutet. Då man hade afficher av band på väggarna och bilder på kompisar för man trodde att det var det viktigaste i livet. Då man sprang och köpte den nyaste skivan eller DVDn. Då man förväntansfullt satt och kollade på ZTV ifall den nya heta musikvideon skulle komma. Eller helst satt man och kollade på You Wish på MTV för där var det alltid minst en GC video haha. Då man kunde lyssna på sånt här utan att bli kallad Emo, ingen visste var det var 2004. Men de som ändå visste, visste också ursprunget av Emo och värderade detta. Det var heller inget överanvänt nedvärderande ord för alternativa människor och inga pinsamma föräldrar/rapportuppläsare använde det för att verka insatt. Those were the days.

Nu för tiden förknippas denna musik och denna stil med Emo, Screamo och allt vad det heter. Sorgligt men sant och nu förknippas dessa barma Emo-barn med knarkarna på plattan. Vilket automatiskt får föräldrar att tro att bara för att man lyssnar på TBS eller nått annat av alla de 1000 likadana band. Säg Neverstore som ett Svenskt exempel. Om man lyssnar på dem är man knarkare då? Usch, jag föraktar alla vuxna som skulle kunna tro det. Jag hängde också i trappen på plattan för det är ett bra ställe att samlas på när man är många och jag lovar, på nått sätt så samlar denna sorts musik ihop en hel del folk. Jag tror att det har med Moshpiten att göra, fy i helvete vad kul vi har haft i alla våra. Vad många man träffat.

Långt inlägg för ingenting. Det enda jag ville säga är att det finns inget som heter Emo idag, Emon är död för längesen. Det du tror är Emo är inte Emo och sluta säg Emo till allt med svart hår för i helvete!!!
Kommentarer
VIKTORIA TOMIC.SE

Min första tanke är WTF gör Flava Flav där :D haha.. och du ja tänkte fråga, vet du om tidningen kommer finnas i gbg? Vill ju me läsa! ^^

2008-11-25 @ 01:04:12
URL: http://viktoriatomic.se
linda

haha gud vad jag håller med dig människa! haha, och billy var min absoluta favorit i GC med :')

2008-11-25 @ 06:59:02
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0