Late goodbye!



Jag var där

Jag blir lite tårögd när jag ser detta. Test Icicles. För de flesta är detta endast oljud. För mig är det bland det finaste som någonsin producerats. Att andra tycker det är fördjävligt passar mig alldeles utmärkt.

Jag kan inte sätta ord på hur bra jag mådde då. Precis dessa månader 2006 då detta bandet fanns. Sedan splittrades dem ganska kort in i karriären. Jag och Bella hoppade på flyget till London för att se deras allra sista konsert. Mäktigt. Vi träffade dem alla tre och de var precis som man hade trott.

Test Icicles är helt unika. Det finns ingen som låter som dom, som någonsin kommer komma i närheten av deras unika uppenbarelse. Det är inte pop, det är inte rock, det är verkligen inte Emo. Det är tre killar, knark och instrument. En överdos av trisstess och fantasi.

De gjorde allt själv. Musik, hemsida, CD-omslag. Och allt var perfekt. Perfekt.

De kommer aldrig tillbaka. De kommer aldrig någon ny.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0