Det här med kollektivtrafik


Jag älskar bussar, och tunnelbana och, och, och... Speciellt när dem går i tid, och när dem kommer ofta... Och när dem är tomma. Lite dubbelmoral eftersom jag är en miljöförespråkare men snälla, har jag bett att 3 snorungar ska sitta bakom mig och sparka på sätet? Är det inte grymt irriterande när 50 dagisbarn kliver på och totalt tar över? När jag gick i förskolan/skolan så fick vi abonnerade bussar. Vad hände med dem SL??

Eller när superkära 14-åringar hånglar loss på sätet framför, hyr in på hotel fyfan. Usch. Eller när en afrikan diskuterar högljutt i sin mobiltelefon i 120 decibel på nått slags främmande klick-språk så mina tumhinnor spräcks..

Gissa om jag har haft en jobbig morgon i kollektivtrafiken. Vår kära kollektivtrafik.
Kommentarer
Sandra Marinoni

åååh, fyfan vad heta dom är! men de där balmain-kopiorna från samma säljare var snäppet snyggare alltså! problemet är ju pengarna såhär till studenten och allt.. men jag fyller snart år ;) om du ska beställa de med nitar - hör av dig så köper nog jag de andra :D

2009-04-09 @ 22:18:39
URL: http://marinoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0