1 Augusti


Lördag. Tänka sig att det är augusti nu, 8 månader sedan jul typ och endast 4 månader till nästa. Hemska, hemska tanke, snart vinter. Nej Fian, nu får du tänka på att du faktiskt har semester. Note to self: Ta aldrig semester i Augusti igen.

Jag missade ju prideparaden idag, hade inte en endaste tanke på den, och det är jag lite ledsen över. Hade vart kul, men well vad ska man göra liksom. Vet inte om Patsy var där, har ingen aning om vad den människan gör just nu och det gör lite ont i mig faktiskt. Men ahhh. Det är en bra dag för min del folks.

Tror att misären jag hade i mitt rum var ett av mina största problem, och nu är här så fint så fint så. Det står bara två flyttkartonger fyllda med diverse skräp som jag ska sortera i lådor. Sånt som kan stå där ett tag tills jag får lust liksom. Slängde ytterligare saker igår som jag vet att jag kommer ångra, men som inte är en poäng att spara. Mina Horrorpops trosor tillexempel som jag köpte på deras konsert här i Stockholm. Trycket var så torrt att det sprack en massa (har ju inte använt dem), dessutom hade sömmar gått upp på dem så det var ju inte mint condition direkt så jag fick ta det svåra beslutet att slänga dem. Får istället köpa den där Horrorpopströjan på Hellwear istället. Eller nått, never gonna happen men.

Jag har haft den slappaste dagen sedan jag flyttade hem från Hökmossen. Den slappaste dagen på två år och jag brukar få ångest efter såna här värdelösa dagar. Men jag känner att jag verkligen behöver det här, jag hade en dag då jag kunde göra precis vad jag ville och jag valde att halft sova bort den. Om det är det kroppen ville så blev det så. Jag gjorde vad som föll mig in och det blev som det blev och jag antar att det var det här jag behövde so no ångest. Det är en dag imorgon också.

Det började med att klockan ringde kl 10 och jag stängde av den och mamma kom in i mitt rum vid 12-tiden. Tänka sig att hon lät mig sova så länge för en gångsskull. Men jag tror att hon är glad över att mitt rum inte ser ut som world war 2. Hon sa att de skulle vara borta hela dagen och att mina systrar snart åker till gotland så jag kommer vara ensam hela dagen och kvällen. Är inte det det bästa man kan höra precis när man vaknar? Jag blev så lycklig inombords, att ha hela huset för sig själv är det underbaraste som finns.

Denna dag har blivit fylld med massa sovit och allmänt slappat i min nya säng. Spelat massor med olika facebook-spel, glott på Two and a half men, ätit godis, peelat hela kroppen och lyssnat på The Voice i badrummet på 180 decibel, tvätta alla kläder så att jag kan välja precis vad jag vill att ha på mig på Lady Gaga imorgon.

Min slapphet har vart enorm och det kanske är svårt att förstå att klockan redan är 1 och jag har inte gjort ett piss i 12 timmar och jag har ingen ånger. Just nu känner jag bara för att vara vaken 12 timmar till och syssla med samma värdelösa saker. Se på värdelösa serier och spela värdelösa spel.

Hoppas alla hade det skitkul på priden, hoppas mina brudar hade en skön utekväll både igår och idag. Men imorgon kommer vara min dag. Jag ska bli så full, vara så snygg, umgås med fina människor och se det bästa som hänt i show, musik och entertainment sedan Madonna. Det kanske är att ta i, men jag vet, Lady Gaga kommer gå så långt. Det har inte ens börjat än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0