Jag har grötat runt här i ett år


Åh jag säger hela tiden "jag städar" och "det börjar se riktigt bra ut"... Till och med mina vänner och föräldrar tror att jag typ driver med dem när jag säger att det tar skitlång tid. För det första är jag väldigt långsam för jag går igenom allt piece by piece på en gång och slänger en hel del. Men innan jag slänger det måste jag vrida och vända på det och tänka... Jag vill ju inte slänga nått jag kommer ångra och jag vill heller inte ha kvar en massa junk. Svår process det där.

Det är ju ett år sedan jag flyttade hem igen från Hägersten. Ett år då jag faktiskt bara gått ut ur rummet, jagat nått byte och släpat hem det och lagt någonstans. Så överallt här ligger kadaver, fortfarande köper jag kläder som jag har lapparna kvar på. Vilket betyder att jag har tillräckligt. I alla fall så tar det tid att ta vara på dessa likdelar av saker som ligger precis överallt. Det kan vara asgamla kvitton, uppätna godisförpackningar, uppdruckna spritflaskor, trasiga underkläder.. Ja allt sånt som man bara slänger ifrån sig istället för att slänga rätt ner i papperskorgen på en gång. Nu tillbaks till uppgiften min, men vad ska jag lyssna på härnäst?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0