Haha usch jag hatar kärringar och brats


Mitt jobb är ganska komiskt from time to time, när hektiska morsor springer hysteriskt och letar efter barn när de stillsamt sitter och bläddrar bland målarböckerna. Jag har koll på dem, jag har alltid koll på barnen, och när föräldrarna blir helt hysteriska och inte tänker vart barnen kan vara utan bara springer runt som kycklingar innan slakt. Då låter jag dem springa, blinkar till barnet och skrattar lite inombords, ett högt hånskratt.

Ibland kan det vara ett enformigt jobb när kunder dagligen frågar, "Har ni kundtoalett?"... Ursäkta, vilka butiker har det mer än typ matbutiker?? Jag förstår att din kissapa till barn inte kan hålla sig eller säga till i tid, men nej vi har tyvärr ingen kundtoalett. Ologiskt som fan. Sen kommer det kunder som idag som ska stå och tjaffsa i 10 min om att "Det är så jävla dåligt att ni inte har en kundtoalett, fy fan alltså". Vår toalett ligger längst in i lagret, dessutom är det vår toalett som vi i personalen ska använda, det är en oas den doftar faktiskt ljuvligt. Om en massa småbarn skulle kladda ner sitsen med kiss så, ja, så skulle det inte vara samma sak, de kladdar redan ner allt i butiken och det får räcka. Man hittar halvätna äpplen och kladdigt glasspapper överrallt, vad tänker föräldrarna på när de låter barnen äta i en butik? Strax innan jul var det en vuxen som kom in med en big mac i hela käften och frågar mig med mat i mun efter ditten och datten. Jag vart så fruktansvärt äcklad att jag skippade lunchen.

Hon står och tjaffsar tills ungen kissar på sig i overallen, grattis hahahaha. Stackars barn, och stackars mig som måste skura. Men det är det värt, lite kul är det att tjaffsa med naiva morsor. Jag vill aldrig bli en naiv, snål och stressad morsa. typ... "Hej kan vi få mängdrabatt när vi köper 2 pokémonkort?"... Hahaha vad sa du?

Sen finns det den stressade bratpappan, badjäveln som inte kan det här centrumet. Jag förklarar trevligt att toalett finns att finna på ICA eller McDonald's. Det är inte sällan de utbrister "Vart ligger McDonald's??"... Då står jag oftast och bara gapar med munnen inombords, skojar han? Om du har vart här någongång så ser du att man kan inte missa McDonald´s. Man åker förbi den innan man kommer upp till parkeringen och den ligger precis utanför vårt fönster ca 20 meter bort, det är typ mittpunkten. Som att bara understryka att "Jag är här på semester, jag hittar inte hehe eeehh"

Det finns kunder som har frågat mig genom dörren (när jag står och städar inslagningsdisken).. "Har ni lego?". Va??? 1. Ja det är klart vi har lego 2. Kom åtminstone in i butiken om du ska fråga nått 3. Förresten fråga inget alls för det tar 3 sekunder för dig att få en överblick över butiken och hittar det du vill ha. Varje dag kommer det in folk och frågar efter saker som finns bakom ryggen på dem, ibland har jag andra kunder i kassan och då får jag beskriva vägen.. "På kortsidan där kan du finna Ben 10 gubbar", och så irrar hon runt som ett kuckeliku igen och en gång vart jag så irriterad och frustrerad så jag sa "Men kan du titta vart jag pekar".. Hon blev röd som fan i fejjan och ba "Men oj så säger man ju till barn, vad dum jag är".. Folk är halvvägs borta innan jag kan förklara ordentligt..

Mardrömmen är när folk ska fråga om presenttips, jag har så svårt att leva mig in i vad som passar vilken ålder osv. Jag känner inte ditt barnbarn hon/han kan gilla precis vad som helst. Eller kunder som frågar "Slår ni in paket?", vi har en inslagningsdisk, men mycket fin sådan och vi får ofta beröm för att vi har så fint papper, som man får helt gratis. Men ibland kommer det såna kärringar som ska fråga det varje gång, även fast jag vet att dem vet att vi inte slår in. Det är som om dom frågar bara för att de hoppas att vi någonsin kommer göra det, typ "hallå, lär dig att slå in själv".. Eller för att de konstant vill påpeka vilken dålig service det är att man måste slå in själv. Ibland slår jag in, det finns undantag, det fins en urgulligt trevlig tjej som går med kryckor och har svårt att stå upp utan dem, henne hjälper jag.. Och stressade Pappor som handlar leksaker för 5000 innan julafton, dem hjälper jag för barnens skull. Pappor slår in så fruktansvärt fula paket, och stressade Pappor ska vi inte snacka om.

Folk som frågar helt konstiga frågor överhuvudtaget är grymt jobbiga. De frågar saker så som "Har ni dockor?" vadå för jävla dockor, specifiera dig idiot.

Sen finns det nog inte så mycket mer att klaga på faktiskt, det är störigt att folk alltid drar kortet åt fel håll i kortläsaren men det kan man kanske inte rå för även fast det står med stora bokstäver åt vilket håll man ska dra.

Hur har ni det på jobbet?
Kommentarer
NIKI

Japp, som sagt alltid kul när folk kan ställa upp och hjälpa till :)



Hur går det för tidningen, verkar ju vara rätt bra spridning på den ändå, vad har ni för upplaga?

2009-01-08 @ 18:21:53
URL: http://scandoblog.viceland.com/niki
NIKI

haha ne det är lugnt, går ju att kolla upp via interpress om det skulle vara nödläge liksom :) Eller vilka ni nu använder er av, bara fundersam! Jobbat på förlag innan och så!

2009-01-08 @ 19:01:16
URL: http://scandoblog.viceland.com/niki
VIKTORIA TOMIC.SE

Hej babe!

Fan vad smickrad man blev nu :D du är viktig för mig med och jag ser fram emot fler träffar med dig, dejt dejt dejt! :D



Självklart skriver jag ihop nått på gp bloggen.. tänkte gjort de redan efter att jag köpt tidningen, började på ett inlägg men så fick jag aldrig upp de av någon anledning... är det nått särskitl du vill skall framgå i inlägget?

2009-01-08 @ 19:04:30
URL: http://viktoriatomic.se
Camilla

Jo mitt jobb är inte allt för kul.. jag säljer kombilotter per telefon, man tjänar riktigt bra om man säljer "som man ska" men den psykiska pressen är olidlig.. letar andra jobb som bara den för jag pallar inte med uppsökandet av kunder per tele.. fy säger jag bara! som extrajobb, visst det skulle jag orka, men inte 9 - 17 (18 på fredagar..) varje varadag..

2009-01-08 @ 19:10:24
URL: http://beatdriven.blogg.se/
Frida

fy känner likadand, jag jobbar på ica och ibland undrar man ju om det bara är folk som är mentalt handikappade som handlar -.- haha

2009-01-08 @ 23:31:53
Sandra

fasen vilket ultimat inlägg. när jag jobbade på en lslags billighetsinredningsbutik med typ plastblommor, bajsbruna krukor och och en himla massa annat jox var det banne mig samma sak. kärringar som ville "hjälpa till" med att hålla fingret när man knöt paketsnöe på paketen som man gjort en miljon ggr tidigare, folk som ville låna vårt privata dass (tack och lov finns det en allmän megasnuskit toalett en 20 m bort från butiken), det fanns folk som krascha sönder saker i butiken utan att ens ursäkta sig, folk som packade upp nerpackade saker liksom bara hux flux och korkade saker de ville lämna tillbaka pga korkade anledningar. typ "hey, se su fula dessa tallrikar blev när jag maskindiskade dem, jag vill lämna tillbaka dem. du vet väl att det ska stå om porslin ej tål maskindisk" - finns liksom en anledning till varför de stog bland prydnadsakerna och inte husgeråden. shit sicka människor det finns.

2009-01-09 @ 08:08:01
VIKTORIA TOMIC.SE

Hej Fian!

Tänkte höra med dig om du skulle kunna göra mig en ebaytjänst? Det finns en stickad tröja som jag typ bara måste ha (den kommer matcha så fint med ett par nya sneakers jag bestält nämligen haha)! Jag kan sätta in pengar på ditt konto och sådär, behöver bara hjälp med att vinna hem den och betalningen. Jag har ju inget visa och har aldrig budat innan så de vore sjukt schysst om du ville hjälpa mig, men det är inget måste ^^

2009-01-09 @ 13:34:16
URL: http://viktoriatomic.se
VIKTORIA TOMIC.SE

Kanske skulle skriva att den går ut Jan-11-09 09:38:24 PST också :P

2009-01-09 @ 13:35:13
URL: http://viktoriatomic.se
Nennee

Kunder alltså! jag jobbar på en bygghandel, och när sommaren börjar närma sig vill alla män på 40år bygga en veranda helt själv...



Kund: Hej, jag ska bygga en veranda

jag: Jaha, va trevligt

Kund: Hur ska jag göra?

jag: Det finns lite olika sätt, hur ska den se ut?

Kund: Jag vet inte...

jag: nehe? hur stor kommer den bli då?

kund: jag vet inte

Jag: NEHE?! du har inte mätt någonting?

kund: nej..



AAAAAAAAAAAAAARGH blir bara förbannad när jag tänker på det.

2009-01-09 @ 16:00:00
URL: http://nusses.blogg.se/
Mahoyo

Woop wooop Fian!!!! Nytt märke @ mahoyo.com!! checka checka and spread the word.



stay fresh!

2009-01-09 @ 17:28:51
URL: http://mahoyo.blogspot.com
Carro

Helt underbart inlagg, fick mig att verkligen langta till i sommar nar jag aterigen intar scenen pa grona lund (ursakta avsaknaden av prickar, ar utomlands just nu). Var ska jag borja? Jag jobbar spel, lotteri och lyckohjul.

Alla. Dessa. Fragor. Det finns skyltar i varenda forbannade spel som indikerar vad det kostar, ger en hint om hur det funkar, och hur man vinner. Anda fattar ingen nagonting. Nagonsin. Kom igen. Ett lyckohjul. Du har 20 brickor framfor dig med 5 siffror pa vardera, ett hjul som snurrar med lika manga nummer pa, hur svart kan det vara?

Eller nar vi har ett helt spel skyltat med vinster. Ett hav av likadana nallar; anda: "Vad vinner man?"

Eller nar folk klagar pa "hur svart det ar att vinna". Ja, det ar val klart, vi maste ju ga med vinst. Jag har inte tvingat dig att forsoka. Kan du inte atminstone tycka att det ar roligt?

I ovrigt ar det varldens basta jobb.

2009-01-19 @ 12:28:19
URL: http://dixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0