Kvällen som gud glömde


Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver, Fader vår.

Jag tror inte på gud, det har jag aldrig gjort. Men när jag var liten och alltid tappade min favoritleksak, de där viktiga hemmanycklarna, eller när man började i en skola så långt bort att man fick busskort, som jag såklart alltid tappade. Då trodde jag att gud ville straffa mig för att jag inte respekerade honom. Jag brukade ligga i sängen och titta i taket och klämma tummarna så hårt att knogarna blev vita. Och sedan rabbla den här visan om och om och om igen för att gottgöra vår fader. Sedan efter det så brukade jag be om ursäkrt och lägga till "Snälla snälla gud ge mig tillbaka mina nycklar"... Så vipps brukade dem finnas på rektorsreceptionen dagen efter.

Ikväll är en sån kväll då jag åter igen rabblar denna visa även fast jag inte gjort det på massa år. Mitt kortfodral försvann på Gåsen ikväll, jag ringde dem och de hade inte fått in den. Så jag ringde och spärrade bankomatkortet. En minut senare ringer krogen upp och säger att dem hittat mitt Kort Case. TYPISKT!... Men, mitt nyköpta busskort VAR INTE DÄR I. Ärligt, vi satt vid ett personligt tillhåll, såkallade röda rummet. Om du vart på Klubb Gås så vet du vart det ligger. Där satt vi och ingen annan han ha snott det. Vi gick när dem stängde och varför skulle man sno ett busskort och inte bankomatkortet? För att inte verka drastisk så leder mina misstankar till att någon i personalen som fann mitt Kort Case, att det var någon av dem som tog det. Så jag håller håller håller tummarna på att den kan återfinnas imorgon. Så typiskt nu när jag ska börja skolan och allt och behöver den!!!!(!!!!!!!!!!!)

Dessutom har jag fått ett seriöst jack i armen. Jag gick förbi en snubbe påväg ut från harrys. Det var jävligt crowded och helt plötsligt började det klia som fan på min arm, som om jag blivit stucken av en geting. Jag började klia frenetiskt med garderobskortet när jag upptäkte att den blev helt täckt med blod, inklusiven underarmen och handleden och händerna. Det var blof överrallt. Han måste ha haft en kniv på sig, eller entrasig flaska eller jävligt vassa nitar eller något. Det är inte jätte djupt men man kan dra isär det en millimeter eller så, sen är det 2 cm brett. Bläääk.

Men annars... Annars var det rätt trevligt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0