29 Juli


Något som jag gärna går runt och tänker på för att tränga bort andra jobbiga tankar, är min vikt. Jag brukar säga att jag har en medfödd ätstörning, eller det är vad jag har hört i alla fall, det är väldigt komplex för läkarna hittade aldrig svaret till mitt beteende. I vilket fall som helst så har mitt förhållande till mat varit mycket dåligt. Än idag hatar jag mat, förutom små obsesser jag har, McDonald's, sill med créme fraiche osv... Jag vägrade äta det som jag ansåg var äckligt, och att få en kokt morot i min mun gjorde att jag nästan spydde. Men idag är det bättre, jag äter i alla fall, men det är fortfarande inget av mina stora nöjen liksom, dessutom är jag kass på att laga mat för det är typ det trisstaste som finns.

Min poäng då. Varför skriver jag det här. Jo, just nu har jag ett litet dilemma. Pågrund av detta så går min vikt upp och ner massor i perioder då jag blir sugen på olika saker. Och just nu är jag i en period då jag väger över 50 kg och har vart här sedan årsskiftet ungefär, jag är mycket nöjd över det. Jag får större bröst och... Ja typ det. Magen hänger förvisso men det skiter jag i. Jag har alltid vart smalast men jag har aldrig vart den med nå kroppskomplex. Jag har inte komplex nu heller, jag gillar bara att tänka de här tankarna för det gör mig road i jämförelse med andra problem.

En sak irriterar mig bara, så fort jag går upp i vikt så blir mitt ansikte asmulligt. Det stör mig, men jag har inte komplex. Men jag fattar inte den grejen bara. Varför sätter sig mitt fett i ansiktet? Jag funderar på att gå ner i vikt enbart för att få tillbaka mina kindben. Men det gör jag inte för jag kan inte kontrollera mig på det sättet, det är bara skönt att tänka för och nackdelar med att väga 45 eller 50. Det är ett så litet problem som jag låtsas är mitt största så att alla andra problem skjuts bort och jag kan spänna av lite.

Dock har jag i ett par månader tänkt ut en lösning och mina föräldrar kommer ju dö om de ser mig. Men vad säger ni om cheek piercings? Random bild från Google, förlåt tjejen men ta det som en komplemang ;)

Kommentarer
VIKTORIA TOMIC.SE

Har exakt samma problem, de mesta sätter sig i fejset och under hakan.. men sedan sätter sig även en hel del på magen och överarmar och typ lår.. hade hellre haft mer i baken och på brösten (som lär vara de frösta som krymper när jag går ner några kilon). Ansiktsfett ska ju tydligen vara svårast att få bort vad jag hört, man måste i princip svälta sig själv, känns ju rätt ovärt...



Piercingarna, hmm, mjää, är inget större fan av piercings på ”konstiga ställen” överlag… de där påminner mig mest om sådana där fiskar.. va är det dom heter.. aja, såna där med morrhår :P söt tjej dock (men ogillade piercingarna).

2009-07-30 @ 09:39:55
URL: http://viktoriatomic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0