Hej världen!


Det har vart en sjukt sjuk dag idag. Men mycket givande på alla vis, typ bara chill. Mycket mycket känslor inför morgondagen då jag ska på begravningen. Hela dagen viks till det, min vän sitter i himmelen och skrattar åt mina fasoner som han alltid gjorde. Jag ska upp med tuppen och ta ett bad, fräscha upp mig, styla mig i flera timmar. Jag ska vara i mitt esse för dig, jag klarar verkligen inte av att vara misslyckad när jag ska få ta ett ordentligt farväl.

Har kollat över hela den stora huvudstaden efter de finaste av blommor också. Tyvärr går det inte att få tag i liljekonvaljer vid den här tiden på året, om man inte beställer från Holland tydligen. Men det hinns ju inte med, och det skulle kosta 2000 :(. Därför blir det via kallor istället, de är så vackra. Begravningen börjar 14 så jag ska springa ärenden hela dagen innan, måste hitta en slöja ala 50s, tydligen kallad French net veil (fast svart). Jag tror jag ska gå till pappas jobb och printa ut ett fint kort till familjen.

Jag kanske låter helt sjuk i huvet nu. Typ over the top, men jag gillar att sysselsätta mig. Jag roas av att vara helt crazy, jag känner mig inte lugn förän jag vet att jag har gjort mitt yttersta. Det spelar ingen roll om det handlar om en död person, det handlar om respekt och imorgon är the day liksom.

Idag träffade jag även (enligt mig) hans sista kärlek. Det kändes skönt att få veta mer detaljer, få prata om saker som hänt i sommar då jag vart frånvarande, vi tappade kontakten för ett litet tag. Så det kändes skönt att få prata ut, låta någon annan prata ut och tillsammans försöka göra något bra av situationen även fast det är hårt. Inte ens jag kan förstå vad hon går igenom, ibland känns det inte som om jag förstår riktigt vad folk går igenom. Jag tränger fortfarande bort alla tankar och typ jobbar gärnet istället. Min sorge process kommer nog ta mycket längre tid att bearbeta men det är tydligen så jag fungerar. Jag är ju lite långsint så.

(Eller så är det mina skenheliga uppenbarelser som får mig att gå vidare snabbare:)

Jag kände dig idag igen, jag la mig ner på trotoaren på väg hem igen. Har gjort det några gånger nu. Det är så skönt att ligga där på den kalla marken och stirra ut i rymden. På stjärnorna, stirra så länge att hela himmlen fylls med mer och mer stjärnor. Det är snart en månad sedan du kom och hälsade på mig innan jag skulle somna. Jag förstår nu varför det ekade "förlåt" i mitt huvud. Som om du ville säga det till mig. Jag ville inte nämna det i bloggen då jag trodde att det var av en helt annan anledning. Men mina förhastade slutsatser ställde till det för mig. Men efter samtalet med Sanna idag så blev allt mycket klarare. Jag fick den styrkan inför morgondagen som jag eftersträvade.

Imorgon kommer bli en vacker dag. Jag kommer lägga upp min begravnings-outfit. Haha lät astöntigt, men ja, vad jag har på mig. Sedan får ni en bild på buketten också. Bilder från begravningen blir det inte, men jag tror inte det är så intressant för er heller.

Jag ska upp om 5 timmar, hoho. Sov typ 3 timmar natten till idag. Ska nog bädda rent sängen, med nya goa lakan och nyluftat puffigt duntäcke så sover jag mycket bättre.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0