Du får en shock...


...När du ser den nya designen. Jag kan tycka att headern är lite i största laget... täcker ju hela sidan när man kommer in ju! Men jag kan inte beskära bilden mer.. Så det får vara så. Min förra header var typ det bästa på hela min design dock. Svart och vitt is the shit.


Min gamla design. Klicka för att se större.

Det känns som om jag kan skriva en bok om min nya design, den är SÅ genomtänkt. Jag hoppas ni märker det. Först måste jag bara säga att jag har bloggat i snart 3 år, och under den tiden har jag inte ändrat min bloggdesign märkvärdigt. Bara typ bakgrunden, sedan har jag ju filat med den.. Lagt till en jääävla massa widgets. Fråga mig inte varför, för att jag kunde tror jag. Det var ju inte vidare snyggt?

Huvudtanken med min nya design, som är otroligt simpel på så sätt att det är endast en färg och sedan svart och vitt som dominerar. Vad har hänt liksom? Färgglada sprakande fian, har hon slagit huvet? Nej... Tanken som sagt... Är att framhäva inläggen. Man går ju in på en blogg för att läsa/se vad någon postat, då kan det inte vara en massa färger runtomkring eller annan onödig information. Scrolla ner nu och kolla på mina gamla inlägg, visst sticker dem ut ur bloggen mer än förr? Förut var det mer bakgrunden som stack ut.

Sedan ville jag att man skulle fatta mer vad mitt företag är, som ny besökare men även som återkommande. Det är inte så lätt när jag förr blandade mina egna saker (facebook, lookbook mm) bredvid företagets. Så nu har jag delat upp det. Mina privata kontaktuppgifter finns högst upp till vänster, de svarta knapparna. Medan Mixtapeds kontaktuppgifter finns lite längre ner till höger, de aprikosfärgade knapparna. Hela tanken är att all action som händer i högerspalten ska endast ha med företaget att göra. Så då blir det lättare att navigera.

Mixtaped Crew
då. Många har fått lämna sina platser pga inaktivitet, olojalitet, ändrade attityder och lite annat. Vi får istället välkomna Fatima och Rakel till familjen. Dock har jag inte frågat än ifall de vill vara med, så vi får se hur långvariga dem blir. Vill du vara med i Mixtaped Crew? Maila mig!

Huvudsyftet med Mixtaped Crew är att mina besökare ska kunna läsa de bloggar jag läser, eller föredrar att tipsa om rättare sagt. Eftersom jag inte uppdaterar varje dag så ska det inte vara värdelöst att gå in på min blogg, för man kan alltid klicka sig vidare. Jag känner inte alla i Crewet, och har inte träffat alla heller, vi är liksom inget gäng IRL om man säger så. Dock har jag fått känslan att man blir en liten familj. I alla fall har jag märkt att mitt Crew får en hel del besökare av mig och det är bara roligt.

Det var nog allt jag hade att säga for now. Ni får gärna säga vad ni tycker, säg till om det är nå buggar någonstans och så. Nu ska jag sova efter 12 timmars hårt arbete. *phew*

PS. Jag ska, när jag har tid/lust även rensa bland mina kategorier.. Det där är ju overkill.
Kommentarer
N E T T

Neeej fyfan va snyggt det blev!!!! bilden blir perfekt och aa den e skit snygg designen :)

2010-02-14 @ 11:40:04
URL: http://annettek.blogg.se/
Sandra Marinoni

jag säger det igen: i love it! och nu när jag vart inne och kollat x antal gånger sen inatt så måste jag säga att jag gillar att allt är vitt trots allt, snyggt, snyggt, snyggt :D

2010-02-14 @ 12:14:56
URL: http://marinoni.blogg.se/
Camilla

Åh skitsnyggt har det blivit! Mycket vänligare för ögonen och sketasnygg header :D verkligen toppenbetyg till din nya design!

2010-02-14 @ 13:19:04
URL: http://beatdriven.blogg.se/
VIKTORIA TOMIC

Jag gillade nya skrapt! Känns som man hittar grejerna lättare nu också som du sa =)

2010-02-14 @ 13:49:08
URL: http://viktoriatomic.se
Sandra Marinoni

sv; njee, vi är ej tillsammans, kan inte ha en pojkvän nu när jag håller på och listar ut mitt liv, haha ;D

2010-02-14 @ 14:29:19
URL: http://marinoni.blogg.se/
natali

I looove it!!!! :D LOVE LOVE LOVE!!!

Sa nice och du ar sa fin!!! :) Men tyvarr funkar inte layouten i firefox som jag forsokate med forts. Men internet explorer visar din bra och formodligen i safari ocksa for du har ju en mac. Kan kolla i google analytics vad dina lasare anvande for webblasare! puss

2010-02-14 @ 15:16:38
URL: http://natalifikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0