Tankar om livet & andra oviktiga ting


Vi funderar på att flytta till Malmö, jag och ett gäng tjejer. Jag har ju inget jobb kvar och ingen bostad eller annat som binder mig här i Stockholm. Jag är så sugen, men samtidigt när det blir så verkligt s blir jag så rädd. Som Carro säger så står ju Stockholm kvar, och det är ju inte så svårt att dra upp och göra stan här då och då. Men samtidigt är det något som tar emot, en olustig känsla som får mig att må illa av bara tanken. Vad kan det vara? Känner ni igen er? Kanske är det för att jag flyttar med andra och inte själv? Vi får se vad som blir, i alla fall kommer jag söka högskola i malmö i höst, det blir väl en sväng Entreprenörskap igen, Marknadsföring och PR står varmast om hjärtat dock. Eller om jag ska fördjupa mig i Journalistik och Multimedia som jag hade hoppats på, på södertörn nu på våren men tyvärr inte kom in. Det är grymt, grymt läskigt att börja en 3 år lång utbildning i en stad som man inte vet att man trivs i, då vi förmodligen (om vi flyttar) flyttar i Augusti. Men å andra sidan så är en av de bästa veckorna i mitt liv, den jag spenderade i Malmö förra våren. Det kan bli bra det här. Det allra bästa är ju att jag kan hälsa på mormor så ofta jag vill, och det känns viktigt nu när hon börjar bli gamal. Pros and Cons måste ställas mot varandra helt enkelt. Det bästa är ju att jag FÅR ta med mig katten då mina blivande sambos älskar henne och inte är allergiska.


Favoriterna från Musikhjälpen på P3 Guld (betalade just en skyhög telefonräkning tackvare det programmet, ja jag säger tackvare och inte pgrund av. Jag skänker gladeligen pengar till Radiohjälpen.)

Måste bara flika in att jag kollar på reprisen av P3 guld. Och åh men gud vilket svennigt program, cred-kåt, äckligt internt och typ pretto som fan... Påminner om alla indie-nördar som kollade snett på allt och alla även fast det var dem som var avsides. De på P3 vill vara avsides, udda och speciella. Men det blir liksom bara pålagt på ett obekvämt sätt. Kan inte sätta fingret på det, men P3 Guld brukar kännas som en firmafest, alla vill synas och det blir bara obekvämt och slutar oftast i katastrof... Nej nu var jag kanske lite överdriven, men jag måste rabbla upp några typiska saker: De som vinner de mest prestigefyllda prisen är aldrig där för att ta emot den själv, årets band blir nästan alltid KENT och KENT är aldrig där. Alla killar som sjunger på Svenska låter allihopa precis som Hkan Hellström. Lars Winnerbäck blir alltid överdrivet uppskattad. De enda som är genuint äkta och udda på ett naturligt sätt (för mig) är Robyn och Amanda Jenssen. Man vill inte hoppa ner för ett stup när man ser/hör dem.

Hahahaha... Jag sitter och gråter/skrattar när jag läser mitt patetiska inlägg, men jag postar det ändå. Vadå det är vad jag känner? Enligt Bella och How I met your mother så gör man ju i och för sig inga bra beslut efter 02:00... Men men, jag tror några kommer hålla med mig. Hålla med mig att årets Hip Hop/Soul och årets Rock/Metal får en promilles plats i programmet än alla pop-fjollor. Jag älskar pop, det gör jag verkligen, svensk pop. Men i lagom doser, och en gala borde ge plats åt så mycket mer. I alla fall kan jag ändå inget göra här och nu haha.. Och dessutom blir jag lite deprimerad när jag äger (ja det gör jag fortfarande) en musiktidning och inte känner igen många av de nominerade. Vinnaren av årets Hip Hop tillexempel är STOR, vem är det? Har ingen koll längre. Är inte med i gamet, börjar bli gamal. :(
Kommentarer
Chanelle

Jamen schyrre! funderar starkt på att buda på den! Annars tror jag att jag måste ta fram symaskinen och sy till en kopia! grymt snygg! tack för tipset! :)



ang ditt inlägg, haha har precis samma dilemma funderar på att flytta till L.A. nu till hösten men är sjukt rädd för att flytta men som sagt staden man bor i finns ju alltid kvar man kan alltid flytta hem om man inte trivs! Så det är ju värt att ge det en chans! så tänker jag iaf! ;p Man måste gambla lite här i livet!

2010-01-22 @ 03:41:47
URL: http://nellebosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0