17 Oktober


image4

Sitter hemma och dricker kaffe, det är förmiddag och solen lyser för nästan sista gången i år. Jag kommer på mig själv att behöva köpa en vinterjacka om jag ska överleva i vinter. Jag känner på mig att det inte kommer bli samma ljuma väder som för ett år sen. Jag börjar jobbet kl 15 så det är skönt att bara ta det lungt och pilla lite i huset. Så bra som jag mår idag har jag inte gjort på länge och det är så skönt. Det får mig att lyssna på den här låten med ett leende på läpparna. För vi är unga och jag vet att det kommer bli bra igen.

Dom är uppe på taken, alla är högt över staden.
Sommaren snurrade fort, när vi bara snöade bort
och jag vågade aldrig hålla din hand.
Vi är inte såna som i slutet får varann.

Och alla bara pratar "Är det sant?" Och "Jag har hört om dig."
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen.
Neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna.
Alla dansar och jag tänker "Är du också själv? Var är du ikväll?"

Vem kysste Elin bakom ryggen på Marie?
Var det den store poeten som hon var förälskad i?
Fanns det en plats i hennes värld för två?
Snälla skicka ett vykort för jag undrar så.

Och jag undrar vad som händer i vår del av stan
Vinden håller tal vid en hamburgerbar.
Den har blåst sig trött och alla flickor har gått hem
och Du var sötare än dom men jag slängde bort det igen.
Jag slängde bort nån slags vän...

Det var så mörkt den kvällen jag gick hem.
Jag hade hoppats på något, hoppats på någooot
Hoppats på någooot.
Aaah.

Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.
Om du vill ha mig, nu kan du fååå miiig.

Lura mig? -Nej nej, vad folk än säger.



Du får gärna lämna en kommentar, men om du inte har något att säga så gör du mig glad bara genom att klicka här för att rösta på mig ^^
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0