Steed Lord at H&M


image171

Nu vet jag inte om jag ska fira med champange eller bara kräkas hela kvällen. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Så här. Det är en mild vinter, Januari 2007, Fian och Bella arbetar med sitt projektarbete och upptäcker planeten Tellus i särklass (just då) grymmaste band. Steed Lord. Vi diggar dem som fan och önskar dem all framgång, för vi vet att trots framgång kommer Steed Lord alltid köra sin grej, de kommer aldrig bli giriga eller kommersiella. Nu vet jag inte om jag kan hålla med mig själv om det, eller om jag överreagerar. Steed Lord har just gjort en kollektion till världens mest komersiella klädkedja. Tycker jag om det eller inte?

Det jag blir bitter över, och som jag ofta blir, töntigt nog, är att man vill vara ensam med något. Jag vill vara ensam med att gilla Steed Lord, men ändå önskar jag att dem kan tjäna mer pengar på vad dem gör. Varför jag vill spy är för att jag just nu inte har pengar att köpa något av deras kläder, och jag kommer slita ut mina ögon om jag ser Club kids, minderåriga eller modeslavar ha på sig dessa kläder utan att ens veta ursprunget. Speciellt den med glassen, det är deras logga! Orka gå runt med ett bands logga utan att veta ett dyft, det är som alla de här hårdrocks tshirtarna som alla fjortisar har, vet dem vilka Lynryd Skynryd är liksom? Nej människor, köp gärna kläderna men supporta även bandet på fler sätt! Öppna ögonen!

Steed Lords design är med i ett projekt som heter Icelandic Artist Designing for H&M och andra designers är; Naked Ape (Islänskt klädmärke som designar utflippade tshirtar och leggings). Mer information om sammarbetet kan jag tyvärr inte hitta. Bilderna nedan kommer från Steed Lords Myspace och på bilden syns sångeskan Kali.




Kommentarer
Frida

Men jag skrev ju det där i min helgondagbok förra veckan! dem har släppt killkläder också ju, men det är synd att Naked Ape's ser nästan likadana ut..

2007-10-31 @ 21:16:06
No_way

Word !

2007-11-01 @ 23:16:13
Fian

Frida: I knooow. Ja jag kunde inte gissa rätt i butiken när jag såg gejerna.

2008-02-19 @ 11:14:38
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0