6 Mars


image1459

Jag kan ju inte förklara vad jag har gjort idag utan att avslöja lite av mina framtidsplaner. Jag har flera gånger hintat här på bloggen att jag äger ett företag och att jag har lite projekt p g. Jag tänkte här med avslöja min stora hemlighet. Som nog många av er har kunnat lista ut i och med mina länkar på vänster sida.

I alla fall, jag och Bella arbetade ihop en tidning i trean på gymnasiet. Båda fick mycket väl godkända betyg i projektarbetet vilket ledde till att vi beslutade att förverkliga våra drömmar om att lansera tidningen på riktigt. För 1,5 år sedan började vi vårt livsprojekt. Det har varit en lång resa, vi har varit i London två gånger, vi har fått gått på konserter gratis och vi har intervjuat kändisar som Rory Atwell (Test Icicles), Peaches (Can) och Cody Votolato (Blood Brothers). Vi har Jennyfer Star som krönikör, vi har varit i kontakt med Brody Dalle, Kesh, Steed Lord, Antonio Riello och många många fler.

För precis ett år sedan lämnade vi in vårat arbete och påbörjade kapitel 2. Registera ett företag. Det tog oss åtskilliga månader och över 13 namnförslag för att vi skulle bli godkända som bolag. I november 2007 hade vi beviset i vår hand. Då började kapitel 3. Skaffa utgivningsbevis. Utgivningsbeviset fick vi av Patent och Registreringsverket igår. En underbar känsla som berättigade oss att släppa en tidning vid namn MIXTAPED MAGAZINE.

Nu håller vi på att förhandla med olika parter, det kommer dröja ett par veckor innan ni kan finna vår underbara tidning på pressbyrån. Men det är självklart här och på Bellas blogg som ni hittar senaste nyheterna.

Redan nu kan jag avslöja att vi kommer ha ett gratis-ex då det vi skrev om i första nummret känns oaktullet för tillfället, och att det då vore ett brott att ta betalt för. Nice va?

För att komma till sak; Idag har jag alltså arbetat med tidningen heeela dagen!
Kommentarer
Leylah

fan va kuuuuuuuuuuuuuuuuul!! Gosh, önskar jag också kunde göra ngt vettigt.. Men, jag kommer lätt köpa tidgningeen iaf :D

2008-03-07 @ 08:33:45
URL: http://leylah.blogg.se
Hell on high-heels

ja men det är bra! det kan man ju göra

2008-03-07 @ 09:46:01
URL: http://somechatter.blogg.se
Fian

Leylah: Tack för din eviga support (: Du kommer nog på nått smart tillslut. För mig känns detta ganska ovanligt, för det är inte ofta man är 20 och sin egen arbetsgivare :D

Hell on high-heels: Det gör jag jämt :D

2008-03-07 @ 11:36:28
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Salo

Fan vad roligt! :O
Haha, du inspirerar mig att göra nått med min framtid! ^^

2008-03-15 @ 23:59:51
URL: http://isabelsalos.blogg.se
Fian

Du har hela världen framför dig. Du verkar vara en utåtriktad och positiv person de två egenskaper som tar en långt. Du kommer lyckas, jag vet det (:

2008-03-16 @ 00:50:37
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0