18 September



Jag kände mig ganska tuff när jag gick hemifrån idag. Det var längesen jag var ute.

Helt underbar dag. Var med Matilda i stan och det var kalasmysigt. Hon har ju flyttat till hufvudstaden nu så det blir massa massa umgänge med henne i framtiden. Jag ska lära henne allt jag kan. Vi gick till Second Läder mellan Odenplan och S:t Eriksplan. Ett riktigt grotthål/mekka/heaven för den som älskar allt som heter läder. (De har alla lädervaror, jackor, boots, bälten, kjolar, kappor, västar, pälsar. Allt. De gör även lädertvätt, lagningar, ändringar mm). Jag var där i ärende att sälja eller byta min skinnjacka från Ebay. De var väldigt intresserade av den, men inköparen var inte där idag så det vart ingen affär. Vilket var jävligt synd då jag inte har nått busskort och helst vill göra alla ärenden i stan på en gång så det inte blir en massa fläng. SL är dyrt.

I vilket fall som helst så la jag undan denna dyrgrip. Är den inte förträffligt snygg? Min tanke var att jag skulle ha en ganska varm bikerjacka liksom, med riktig motokrage. Men när jag såg denna lilla petita saken så blev jag kär. Typiskt. Jag behövde ju en rejälare skinnjacka i vinter liksom. Men denna blir perfekt i sommar, typ barnstorlek? Den är fett mycket snyggare än på bild. Harley Davidson.




Ser lite efterbliven ut på bilderna, men det är så jag ser ut när jag koncentrerar mig HAHA.

Jag har ju redan en underbar skinnjacka från H&M, men jag vill ha en lite mer utstickande, det är kanske töntigt att säga rockigare. Men hårdare på nått sätt i alla fall. Jag älskar som sagt sån motokrage, men denna med Harley Davidson på ryggen känns ganska fett också.

Så här ser butiken ut förresten. Det var min kära Josie som visade mig den när vi gick i ettan eller tvåan. De har ärligt talat en av Stockholms härligaste personal också. Skulle kunna hänga där i timmar.






Förresten sprang vi in i en gammal klasskompis till mig, Cassandra. Hon jobbar som väktare och hon sa att dem behövde mer folk. Så jag ska ringa hennes chef i veckan så kanske jag får jobb som väktare. Hur skulle det se ut? Skulle jag passa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0