Tipsa mig om bra uppfinningar/företag?


En av mina hobbies är att hitta smarta uppfinningar/affärsidéer.Det är faktiskt kul att se vad folk hittar på för lösningar till många problem. Design Torget är ett ganska kul ställe att strosa runt på, men det finns väldigt mycket onödigt där också, det är mer inriktat på design än problemlösning. I alla fall så ska jag i det här inlägget summera tre grejer som är relevanta för mig.

Kassettadapter


När man är på festival, eller i parker som Tanto. Så samlas man många människor runt bandaren. Oftast är det personen som äger bandaren som har med kassetterna. (Vilket i sig är krävande att mixa ihop). Ibland har man bara en kassett som går på repeat. Eller så är det för smal musiksmak för att passa hela kvällen/alla människor. Detta kan underlättas med den här Kassettadaptern. Man stoppar i kassetten i vanlig ordning, och sladden stoppar man i valfri mp3/ipod. Och helt plötsligt hade kvällen obegränsat mycket musik. Underbart.

Savebax



Jag lovar att alla här har blivit av med en mobil någon gång. Snodd eller borttappad. Spelar ingen roll, påföljden är samma; Alla nummer är borta. Sommarflörten, den coola kändisen och andra nummer som inte går att få igen. Men inte längre, Arpeda Group är ett företag som har tagit fram ett chip (Savebax) där man kan lagra upp till 250 nummer. Du byter ut den mot simkortet och på några klick är alla nummer lagrade. Gör detta regelbundet och spara chipet hemma på ett säkert ställe. Om du tappar bort din mobil kan du enkelt föra över de sparade nummerna i den nya telefonen.

This Belongs To



Visst har vi alla tappat bort grejer. Och visst har vi alla tänkt på olika lösningar för att få tillbaka det man tappar. Thisbelongsto är ett företag som har kommit på den bästa lösningn - enligt mig. Den är även helt gratis. Det fungerar som så. Man registrerar sig hos dem och får en personlig hemsida/kod. Denna http-länk skriver du upp på alla dina värdefulla saker. Tex, dator digitalkamera, busskort. You name it. Personen som hittar kameran ser denna länk och går in på hemsidan. Där kan han komma i kontakt med dig - utan att få veta dina kontaktuppgifter. Det är här det smarta kommer in, du kan ha denna länk på dina nycklar, utan att personen som hittar dem kan spåra vilket hus dem tillhör. Läs mer på hemsidan. Jag blir i extas så jag kan knappt förklara, men allt står tydligt där. Du kan ju självklart köpa deras egna nyckelringar och klistermärken för att det blir snyggare.

Tipsa mig gärna om fler uppfinningar om du sitter och lurar på såna!
Kommentarer
Patsy

nu ska jag duscha liite

2008-09-17 @ 23:06:07
URL: http://patsydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0