22 December



Jag känner för att skriva en rad innan jag somnar, eller två, eller tre, eller hundra. En väldigt underlig dag har det varit idag och minnesvärd på många sett, dels har jag lyckats hålla mitt rum i toppform i ett dygn, oh ja, väldigt ovanligt för att vara mig och jag är mäkta stolt. Min hemlighet var att inte alls vistas i det. Hmm. Haha.

Men andra viktiga saker har hänt, jag har bland annat vart på visning av en hyresrätt som jag står femma på. En av de finare områdena på Värmdö. En vindsvåning med hela våningen för sig själv och långt från resten av grannarna. Med mysigt tak, stort rum, lagomt kök, fransk balkong. Ja, massor med helt underbart. Endast 2760 i månaden också, vill ha, villa ha, helt lagom för mig och min katt. Killen som bodde där nu sa att jag var den med lägst köplats som vart och kollat och det är bara 5 dagar kvar innan man måste säga ja. Värsta lagom stort för mig och min katt, och min LCD TV hähä. Tänk om jag har sån tur att jag kan få perfekta lägenheten, den perfekta utbildningen och den perfekta garderoben.. Saknas bara en perfekt man haha, nej skämt, dumt skämt.

Andra saker som hänt idag är att Patsy har hört av sig från ingenstans. Har inte sagt så mycket om henne i bloggen men hon har helt enkelt bara försvunnit och ni som läser här ofta kanske har märkt det. Hon har i alla fall flyttat till Göteborg utan att säga någonting, jag vart jätteledsen över det, men känner att det är mitt sista problem nu faktiskt. Dock sa hon ett par bra saker till mig idag som fick mig verkligen att sakna terapi-patsy, hon är ju la underbar.

Dessutom har jag lärt mig steka pannbiffar, de kryper tydligen ihop som små bollar, jag som vill ha platta pannbiffar!!! Går inte det?.. Vi har den 22a December ingen julgran hemma än heller, vad är det för fiasko? Vi körde runt som dårar över hela Värmdö men det finns inte en enda decent gran kvar. Alla är för vida och samtidigt fattiga på grenar, men det är väl kanske bara bra för mig för då kan vi ta fram min rosa plastgran. ^^

Idag var också dagen D, Natali, min kära Natali (jag kanske inte får skriva detta man det gör jag i alla fall hähä) avslöjade sina framtidsplaner för mig idag och jag dog lite inuti. Hon babblar alltid om vad hon ska göra hit och göra dit. Men denna gången kändes det på riktigt, denna gången kändes precis som när hon flyttade till Malmö. Men samtidigt blir jag så himla pirrig och lycklig inombords för jag vet att det är en hell of a good plan. Jag hade hoppats att jag kunde rymma med, men jag är Stuck in Stockholm. Har ju företaget att tänka på sedan två år tillbaka. Himla tröttsamt ibland, jag skulle vilja sticka iväg någonstans och jobba i ett par månader eller bara leva. Natalis plan är iaf att flytta utomlands, jag vågar inte avslöja vart men det är en stad som jag länge har velat åka till. Och tänk om hon kunde bo där så kan jag komma och hälsa på, underbart! Jag får leva mina crazy drömmar genom henne, för Natali är en person som jag aldrig kommer bli bittert avundsjuk på, hon ger så mycket till alla hela tiden i form av energi och positivitet. Och genom att följa hennes liv så känns det nästan som om det är jag som lever det livet, så det är helt omöjligt att vara avundsjuk, man är typ bara sjukt nöjd och glad för hennes skull. Just nu är jag sjukt glad för hennes skull om hon sticker, även fast jag kommer lida massor. Tur att Skype finns.

Oj! Jag har suttit här och skrivit i en timme, jag som just tänkte skryta om att jag går och lägger mig tidigt även ikväll. Haha, vad dumt! Jaja, gonatt på er alla nattugglor!
Kommentarer
Millis

Vilket område är det som du anser vara "finare" med hyresrätter i? :S

2009-12-23 @ 01:38:41
Natali

Hihi <3 Va fint!

2009-12-24 @ 00:13:48
URL: http://natalifikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0