Trodde ni Dollyblond var först?



Detta är ett inlägg som jag tänkt posta för över ett halvår sedan, det känns lite gjort och passé nu kanske men jag bryr mig inte, de här tjejerna är helt wicked!

Dollyblond har ju utmärkt sig i Sverige för att vara den som satte trenden med lårsmycken och handsmycken. No offence, jag tycker också att det var hon som satte trenden, men idén var inte originell. Det finns ett syskon duo från San Fransisco som redan 2008 designade allt från hårsmycken, lårsmycken, handsmycken till  skosmycken och örhängen. Rachel Mann and Mackenzie Burdick är tjejerna bakom märket Litter SF, där Litter ironiskt nog står för skräp. Deras smycken är nämligen helt gjorda på saker de hittar på loppisar och vintagebutiker. Deras kreationer är alltså för det mesta one of a kind och väldigt speciella. De gillar att hitta nya ställen på kroppen att smycka och deras studio är full med smycken som de exprimenterar med för att få fram alla sina kreationer, de planerar sällan vad dem ska göra i förhand, utan det är rena experiment. Det tog bara några månader innan dem fick synas i många av världens största mode magazine, cat walks och klädda av kändisar världen över. Snacka om hit!

Bli inte blind av alla bilder, titta på dem en för sig och häpnas över deras kreativitet. Jag ville ha med alla mina personliga favoriter för att visa deras bredd och genialitet, det finns ingen som kommer i närheten av detta och alla andra är dåliga kopior!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0