Fians Julkalender '07 Del 16 - Julklappstips


image713image714
image715
image716
image717
image718


Istället för att köpa Platt-TVn för 8000 till svärmor, eller lyxigaste Barbiedockan till ditt barn för 700. Så kanske du ska ägna julen till vad den egentligen stod för från början. Välmoende och omtanke. På Web Aid Shop så kan man ge bidrag till olika ändamål från 25 kronor. En get i Kongo, som gör en familj självförsärjande - 450kr. Förhindra bakteriespridning i vattenkällor i Uganda - 225kr. Skolmat för 10 barn en dag - 200kr. En julfest för barn i Rwanda - 25kr.

Du kan alltså sprida glädje för endast 25 kronor, både i utsatta länder och på hemmaplan. Genom att ge detta i present, istället för dyra saker, så skänker du mer än en tanke. Det finns även betydligt generösare bistånd, men dessa riktar sig främst till företag. Men vem vet, du kanske är generös?

Web Aid Shop hittar du här!


Eftersom jag gillar de som uppskattar min blogg så kommer Julkalendern även ge er mer än bara god läsning. Den 24 December kommer jag lotta ut 5 smycken designade av mig, för den som kommenterar i valfritt inlägg genom hela kalendern. Jag gillar inte att kalla det tävling, utan bara en bonus!
Kommentarer
Imperialism

Vad har du skänkt? En julfest för 25 spänn... Är de länder du tänker på kristna? bara en tanke..

2007-12-18 @ 00:33:40
Fian

Är du dum i huvet eller? Varför kritisera en underbar organisation?

Läs lite innan du säger nått "klyftigt". Detta står der på hemsidan jag länkar till:

"Julfesten blir inget jippo, men dock en mysig dag där barnen kan få lite festligare mat och lite sång och musik som ett avbrott ifrån sin vardag. Dessutom är vetskapen om att det ordnas fest för dem mycket betydelsefull för barnen."

Jag antar att det kallas för julfest, för att det är en sesongsgrej, att locka fler kunder?

Jag ska nog köpa gris/get eller får till en familj, har inte bestämt mig än.

2007-12-18 @ 00:47:19
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Anonym

Sesångsgräj locka kunder "klyftig" diskurs, där,
lagomt reklamarvänlig. Skicka ner en Canada Goose till Sahara så känns kanske samvetet lite lättare :)

2007-12-18 @ 17:50:57
Fian

Någon mer som vet vad anonym har att säga?

Bara så ni vet så har Web Aid Shop inte betalat mig ett öre för detta. De har inte kontaktat mig alls. Jag har postat detta på eget bevåg för att jag tycker det är den bästa julklappen man kan ge till någon. Varför måste folk hacka?

2007-12-21 @ 05:55:17
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Leylah

tummen upp

2007-12-21 @ 10:15:11
URL: http://leylah.blogg.se
Fian

Tack äntligen positiv respons :D

2007-12-21 @ 13:31:02
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0