Fians Julkalender '07 Del 2 - Bäst genom året


Mina tre Myspace-favoriter som upptäcktes under 2007. Alla har komiskt nog haft sina första spelningar i Sverige just detta år också. Och alla har framtiden framför sina fötter. Enjoy!


image5721. Klever
Klever gick rätt in i hjärtat, han är inte en DJ som gör trissta släng-ihop-playlists på radiokanalen NRJ på en fredagkväll. Klever är Gud, med en blandning mellan gammalt, nytt, pop, hip-hop, rock, indie mm. Så kokar han ihop en blandning av perfektion. Klever spelade på Nöjesguidens Sommarfest i Malmö den 2 Juni 2007. Han spelar på The Rumble i
Malmö igen 2 Februari samt 2 November 2008. Be there or be square!




image5732. Steed Lord
De kallas "4 Kinds Of Crazy Hotness" och det är väl det minsta man kan säga. Steed Lord har inte funnits länge, men de har hunnit med mycket. Tydligen har alla länder utom Sverige fattat att det här bandet kickar a$$ bokstavligt talat. Både SR och SVT har fattat grejen med Steed Lord, men inte Svenska folket. Pinsmamt. Ändå såldes deras designsammarbete med H&M som smör i skolsken här. De spelade på Berns i Stockholm den 13 April 2007. Och kommer spela igen den 15 December på en WeSC fest här i Stockholm.







image5743. Kesh
Kesh är stilikon och en stor inspirations källa för många där ute. Hon syr de flesta party outfits hon har alldeles själv, dessutom är det hon som designar Kesh-tröjorna som blivit sedd på bland annat Kanye West, Lupe Fiasco, Idol-Cornelia, A-Trak mm. Kesh är även DJ på halvtid med sin såkallde Coconut Twin. Den 5 Juli 2007 spelade de på Collabo Club i Malmö.










Jag tänkte ta med Lil Mama också, men sedan hittade jag denna video och all min respekt försvann.

Eftersom jag gillar de som uppskattar min blogg så kommer Julkalendern även ge er mer än bara god läsning. Den 24 December kommer jag lotta ut 5 smycken designade av mig, för den som kommenterar i valfritt inlägg genom hela kalendern. Jag gillar inte att kalla det tävling, utan bara en bonus!
Kommentarer
frida

ska steed lord lira på lucia classics-efterfesten den 15onde?

2007-12-03 @ 17:10:00
Fian

Frida: Have no idea, vart läste du det?

2007-12-04 @ 00:41:00
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
frida

jag bara antog det, eftersom WeSC sponsrar den. eller ja, själva efterfesten iaf.

2007-12-05 @ 22:58:33
Fian

Ahaa I see.. Jag åker nog dock till Eskilstuna den dagen..

2007-12-06 @ 14:26:37
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0