Girls With Attitude - Mina stilikoner


Tänkte summera mina stilikoner och förebilder. Så ni får ett litet överblick var jag finner inspiration, och hur jag kan stå ut med mig själv att vara Punk/Rock kontra Pop/Electronic/Disco.



image396


Brody Dalle



Tänkte börja presentera min största idol, jag har sett upp till henne men jag kan inte säga att hon är väldens bästa förebild. Men hon har inte fått mig att göra nått dumt i alla fall. Hennes namn är Brody Dalle. Sångerska i det forna bandet The Distillers, nuvarande sångerska i Spinnerette.

Jag, Frida och Bella, trion från Stockholm åkte sommaren efter nian (2004) ner till Hultsfredsfestivalen. Vi hade bara endagsbiljtter som kostade nått med 600. BARA för att se The Distillers, det kallar jag crazy :D. Det kom att bli ett underbart minne för alla oss tre då vi fick träffa hela bandet. Den 5 Februari 2005 skulle bandet komma till Stockholm, vi köpte biljetter direkt, men tydligen var dem tvugna att ställa in pga. De skulle spela in en musikvideo. Planerar man inte in sånt när man bokar touren? Sedan splittrades bandet och jag har varit så tacksam att vi åkte ner till Hultsfred. Men samtidigt så arg på mig själv för att jag då inte visse att det var enda och sista gången jag fick se dem. Men sånt kan man inte veta i förväg.

Jag tycker om henne i alla fall, och jag hoppas ni njuter av dessa bilder



Want more of Brody Dalle?




image418


M.I.A



Resten av alla stilikoner har ingen inbördes ordning. Nästa brud är ingen mindre än M.I.A. som jag tyvärr missade på Hultsfredsfestivalen 2005, då jag upptäckte denna grymma talang bara någon vecka efter festivalen. Surt. Sen dess har jag missat alla hennes Sverigebesök. Vilket suger ännu mer, jag vill se henne! En av få akter jag inte averkat genom åren.

Well, vad ska jag säga? Kolla in bilderna, klockrenaste.




image419


Juliette Lewis



Det känns som det var igår Juliette presenterade sitt band Juliette & The Licks. Men bandet startades 2003! Jag gillar henne mest för sin musikaliska karriär, jag är ingen person som ser upp och blir berörda av skådespelare. För det är just.. Skådespeleri. Jag vill ha the real deal, och jag tycker Juliettes låttexter är en av världshistoriens bästa.

Det är även hennes scenoutfits



Want more of Juliette Lewis?



Övriga



Sedan finns det en hel del personer som jag gillar stilmässigt, några av dessa är Rihanna, Courtney Love, Kala, Lindsay Lohan, Kesh, Mary-Kate Olsen, Amy Winehouse, Fergie, Victoria Beckham, Sophia Somajo mfl.



Om ni har frågot så är det bara att maila!
Glöm inte att rösa på mig som veckans blogg!
Kommentarer
Sonja

ÅH, M.I.A är ju grymmast! Älskar hennes musik. Och Juliette Lewis har också min respekt.

2007-11-25 @ 10:00:58
URL: http://SoosB.blogg.se
Fian

Love

2008-02-19 @ 11:50:39
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0