Presentation


Efter två dagars bloggande kanske det är dags med en utförlig presentation så ni vet lite mer om mig som skriver.

Mitt namn är Sofia men jag kallas för fian. Jag föddes på skottår den 29 Februari 1988, om ni undrar så tycker jag inte att det är en speciell födelsedag, och det känns inte konstigt att fira den 28 varje år som jag gör. Det känns däremot lika konstigt för mig, som för er, när den 29 Februari ploppar upp i kalendern helt plötsligt. Det ska den göra nästa år, då fyller jag 20 år, men egentligen 5.

Jag bor just nu på Värmdö med mamma, pappa och Lillasyster, samt 7 raskatter. Inom kort ska jag dock flytta till en gammal klasskamrat i Hägerstensåsen/Telefonplan. Jag är mycket nöjd över att växt upp så pass nära Sveriges i särklass bästa stad; Stockholm. Men samtidigt har jag bott så pass långt bort från stan att jag byggde kojor i skogen tills jag var 12 år.

När jag var 15 år träffade jag min självsfrände (Bella) på en konsert. Vi har efter det tillsammans byggt ett gemensamt intresse kring musik, och på sista tiden även stil. Jag vill inte kalla det mode för jag och Bella följer inte mode på det sättet, jag vill hellre kalla det att vi utvidgar våran stil. Vad är då min stil? Måste börja med att längst in i mitt hjärta sitter rocken, om jag skulle välja att en musikstil skulle överleva ett tredje världskrig så skulle det lungt vara rock. Mitt absoluta favoritband är The Distillers. Men jag är inte klar där.

För ungefär två år sen skrotade jag alla fördommar mot hiphop som man borde hysa som rockare. Jag var så (jävla) trött på folk som kläckte ur sig de mest korkade kommentarerna om människor de inte kände. Jag gjorde en slags revolt, och började istället intressera mig i dessa människor, och fann dem ytterst intressanta. Där föddes min respekt, mitt tålamod, min förståelse och intresset bara fortsatte. Nu lyssnar jag på den mesta musik, och det kommer ni märka här i bloggen. Men det är väl bara kul med variation?

Nu kan jag stolt säga att jag inte ändrar stil längre, varkenklädstil eller musikstil. Jag säger som jag sa tidigare, jag utvecklas, inte ändras. Just nu i skrivande stund är jag helt galen i stuprörsjeans, färgglada pumps, stora 80s hoops, snygga färgglada jackor/tjocktröjor. Det mesta som hör det glada 80-talet till. Då man var så ful så man var snygg. Men vem vet vad jag kommer blogga om i framtiden.... Det återstå att se, hoppas jag fått med det mesta. Om ni undrar något, så tveka inte att skriva.

You know, it's a hard pill to swallow
When they tell you you strange
You ain't hot
Then in the blink of an eye
They got on what you got
That means i'm a boss!







Kanske ska skriva att jag gick 3 år på gymnasiet Estetsik linje med inriktning Bild, Form och Grafiskdesign. Just nu jobbar jag deltid på en Leksaksaffär, dessutom håller jag och Bella på att göra vårt Projektarbete (100p) från gymnasiet till verklighet. Ett projekt ni säkert kommer märka av i framtiden i den här bloggen. Några av de sista bilderna på mig här ovan är till detta projekt.

Kommentarer
Anonym

shit var har du köpt den rosa bodyn du har på en av bilderna? :O SKITSNYGG! (svara till krimm på stylesearch. ;) )

2007-12-06 @ 08:31:42
Fian

Hej Krimm. Den är köpt på Beyond Retro, alltså one of a kind. Den är grön på ryggen ;) Skitläcker, älskar neon rosa, gul och grön tillsammans :P Kul att du tyckte om den. Jag hojtar till om jag ser en liknande på Ebay eller så. Ska genast leta för din skull när jag kommer hem. Sitter på jobbet nu.

2007-12-06 @ 13:50:21
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0