Grammisgalan 2008


image872

Jag glömde ju grammisgalan. Typiskt att detta året börjar med att springa ifrån mig. Det är redan den 11:e :/ I alla fall, här är alla vinnare. En del röstade ju på Kent som årets album i min julkalender. Grattis till er, ni höll med resten av Svenska folket (:

Grammisvinnare 2008

Årets Album
Kent ? Tillbaka till samtiden

Årets Barnalbum
Blandade artister (Den blå) ? Älskade ramsor, sagor & sånger från Barnkammarboken

Årets Dans/Hip Hop/Soul
Adam Tensta ? It´s a Tensta thing

Årets Dansband/Schlager
Benny Anderssons Orkester/H. Sjöholm & T. Körberg ? BAO 3

Årets Folkmusik/Visa
Sofia Karlsson ? Visor från vinden

Årets Grupp
Kent ? Tillbaka till samtiden

Årets Hårdrock
Mustasch ? Latest version of the truth

Årets Jazz
Rigmor Gustafsson ? Alone with you

Årets Klassiska
Anne Sofie Von Otter / Bengt Forsberg ? Terezín / Theresienstadt

Årets Kompositör
Salem Al Fakir ? This is who I am

Årets Kvinnliga Artist
Säkert! ? Säkert!

Årets Manliga Artist
Salem Al Fakir ? This is who I am

Årets Liveakt
The Hives

Årets Låt
Lars Winnerbäck i duett med Miss Li ? Om du lämnade mig nu

Årets Textförfattare
Annika Norlin ? Säkert!

Årets Nykomling
Salem Al Fakir ? This is who I am

Årets Producent
Salem Al Fakir ? This is who I am

MTV-Priset för bästa video
Johan Söderberg (Familjen ? Det snurrar I min skalle)

Exportpriset
Bloodshy & Avant

IFPI:s Hederspris
Alice Babs
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0