Firehouse



Funkar inte videon? Se klippet här!

Well mina grannar!

Jag är tillbaka!

Det var alltså min kära Bellas hus som försvann i branden. Men det gjorde den inte helt, men det såg mörkt ut där ett tag. Hela taket brann ner och hon bodde på översta våningen. Som tur var klarade sig hennes fågel som fanns kvar i lägenheten. Hennes ägodelar finns även det kvar, men hemska tanke ändå. Att min själsfrändes liv stod på spel när ett (jävla) fyllo inte kan hålla rätt på ciggaretter. Bella var nog den enda personen som har bilder från balkongen när det brinner i lägenheten lite längre bort. Hon tog även bilder inifrån lägenheten när vi fick gå in där senare.

Helt surrealistiskt. Bella ringer mig 12:55 typ, jag ringer upp på rasten 13:05 ungefär och då var huset övertänt. Jag gick ut från jobbet och såg en stor svart rökpelare (flera 100 meter) á la World Trade Center. Jag börjar genast asböla för det gjorde Bella redan. Då trodde jag att huset brunnit ner till grunden och smärtan var total. En kvinna kom fram till mig och var jättegullig. Jag älskar när folk gör sånt.

Jag åkte hem på lunchen och var inte alls hungrig, försökte trycka i mig nånting, som jag inte minns. Sedan var det bara att tvätta bort sminket, sminka sig igen och åka tillbaks till jobbet och försöka hålla tårarna borta. Jag jobbade ända till 19:00, de längsta timmarna i mitt liv nästan. Sedan åkte jag direkt ner till Nelson, där jag fick lite hum om hur det såg ut, och jag var genast lättad. Inte för att verka girig eller så, jag tänkte ju förståss främst på Bellas familj och hennes hälsa. På hennes djur samt kläder, skor och inte minst gamla fotografier. Men självklart kunde jag inte släppa tanken att en hel del av våra bilder till tidningen kanske har försvunnit. Jag vet inte än, eftersom Bellas hårddisk måste in på service. Men jag tror det är lungt. Jag vill förståss att Bella ska må så bra som möjligt, därför bokade vi resa till London direkt. I Augusti sticker vi iväg ett par dar.

Jag måste bara tillägga att det är grymt pinsamt av Värmdö Bostäder att inte kunna ha nödlägenheter till de branddrabbade. Ut med högerpacken i den här kommunen.


Bild: Expressen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0