Ni vet att ni kan fråga mig vad ni vill och få ordentliga svar, varje gång!


Jag ogillar bloggare som inte svarar på sina kommentarer. Ofta när jag kommenterar hos andra så är det en fråga. Jag har under mina fem månader här på bloggen inte fått ett enda svar på mina relevanta frågor. Jag svarar på alla mina kommentarer, förr eller senare. Även dessa små kommentarer som man oftast bara svarar tack. Jag förstår alla stora bloggarna, att de inte vill sitta och skriva tack till 400 pers om dagen. Men de kan åtmonstone svara om man har en fråga. Speciellt när den har med inlägget att göra. Tex vart de köpt vissa saker.

Min förra frågestund blev ju en flopp. Jag tror att det är för att jag svarar på alla mina frågor direkt när jag får dem.

Jag sa till mig själv att jag skulle vänta med att ha en frågestund igen. Men jag kan inte berga mig. Skicka så många frågor ni kan till mig. NU :D

Här är lite favoritfrågor jag svarat på under tidens gång

Postat av: Emilia
Hej!
Hur var det att starta eget företag? Vad är det för slags företag du har startat? Nyfiken :)

Svar: Det har inte hänt så mycket på företagsfronten än, så jag kan inte säga så mycket. Kan berätta att det tog 4 månader att få 13 olika namnförslag godkända av Bolagsverket. De är riktigt kinkiga med att ingen får heta liknande. Innan vi lämnade in ansökan dit så hade vi arbetat med planering av företaget ett år innan. Kan säga att det var vårat projektarbete som vi ville fortsätta med efter gymnasiet.

Jag har startat ett Handelsbolag sålänge. Vi ska börja med att starta en tidning men vi hoppas att vi senare också ska kunna ha en liten skiv/klädbutik på Söder i Stockholm (:


Postat av: Lina
Tänkte höra om du hade några tips på butiker som är värda att besöka i stockholm?

Svar: Det beror på vad du har för stil. Vart bor du? Finns det Topshop där du bor? Om inte borde du besöka den i Gallerian på Hamngatan. De har en massa bra rea just nu. När du väl är där så kan du gå in på Sveriges största H&M tvärs över gatan, tre våningar med komplett sortiment. Sedan kan du traska ner mot kungsträdgården och mot Bibliotekgatan där du finner Urbanoutfitters, nu är du inne och härjar vis Stureplan så där finns också en massa stora märken som Friis & Co, Fornarina och Armani mm.

Sälv gillar jag söder mest, du kan börja på Götgatsbacken i Slussen där finner du Weekday (Finns en större Weekday på Drottninggatan, men undvik den gatan. Om du nu dks gå där så kolla in gallerian SOUK.) Här finns även Monki, American Apparel, Miss Sixty och Stockholms rockigaste H&M.

Gå sedan ner till Medborgarplatsen och mot SOFO, Söder Om Folkungagatan. www.sofo.se/. Där finns massor med snygga inredningsbutiker som Cocktail och Cocktail Deluxe. Fik som Louie Louie. Men mest för att det är där de bästa seconhandbutikerna är. Tjallamalla, Beyond Retro, Stadsmissionen. Men även Sneakers n Stuff.

Postat av: Leylah
Hur gör du när du ska betala till ebay säljarna? Hur vet du liksom hur många SVENSKA kr du ska föra över till dem, så att dte blir i dollar? tar inte banken ngn ränta om man för över pengat till usa? ELler är det bara att "omvandla" till dollarn? :D Dum fråga kanske, men jag går runt och grubblar hah ;)

Svar: Jag betalar via Paypal, det är avgiftsfri service som endast kräver att du har Visa kort (all internationell handel kräver det). Innan jag godkänner betalningen så omvandlar paypal summan från dollar till Svenska, enligt de aktuella valutakurserna. Just nu är dollaren låg, runt 6 kr och det är då man ska passa på. Den svenska banken tar inga avgifter, detta är som vilken transaktion som helst. Den enda gången jag vet att banken tagit avgift för mig är när jag tagit ut pengar ur bankomat utomlands. Hoppas detta hjälpte? Jag svarar gärna på mer om du undrar. Kram


PS! Tänkte skriva ett mer utförligt inlägg om Paypal eftersom många missar möjligheter att shoppa på Ebay för att de inte vågar/förstår hur Paypal fungerar. Skulle du vara intresserad av det?
Kommentarer
Emma

Bra med ett paypal-inlägg haha, jag tycker det verkar skitkrångligt, vore nice med lite vägledning =D

2008-03-10 @ 20:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0