Fuck the police!


Shit asså, kom just hem och är fortfarande helt furious efter dagens händelse. Jag känner grymt hat mot poliser, okej kanske inte poliser i allmänhet, men i allafall en helt trupp poliser som agerade utanför The Temple i gamsla stan runt 3:00 inatt. (Jag har fått större respekt för poliser efter jag lärt känna Katta då jag förstår att det finna engagerade och bra poliser. Det finns ju alltid bra personer inom alla brancher och Polis yrket är väl en av de mest smutskastade väsen).

I alla fall, vi stod utanför krogen och chillade när vi uppmärksammade att ett gäng poliser 3-4 stycken höll ner en man mot marken. Inget märkvärdigt. Men att dem höll kvar honom i ett par minuter så gick vi fram och ifrågasatte deras behandling. Att understryka att det var is och snö på marken är viktigt då det är inhumant att trycka en männsikas huvud mot den iskalla marken så här länge. Tillslut fick vi ett svar att han gillade att slåss mot poliser. Vi kunde vittna att denna person var otroligt berusad, så berusad att han inte kunde stå på benen.  Jag uppskattar och värderar att poliser ingriper vid såna här fall, men han var för full för att kunna göra någon person skada i det tillståndet. Fler poliser ingriper, vid det här fallet hade personen i fråga tryckts ner mot den iskalla marken i minst 10 minuter. Och det är absolut ett helt oacceptabelt beteende. Det är runt 8 poliser som inte har något emot att tortera en maktlös person, vad som berör mig är att flera av dessa är kvinnor som i regel brukar ha bättre människosyn. Dessa poliser är en hjord av blodtörstiga vargar som flockas runt denna person som om det vore kul. Han är så full så han vet inte vad han heter, vad skulle han kunna göra? Jag blir så grymt arg när jag tänker på det. Jag skakar.

Tänk dig själv att ligga mot marken i 10 min. Vilken förnedring. Jag offrar mitt rykte med att säga att om han slagit en polis så kan det inte vart mycket, då han var helt lealös när de tillslut lyfte upp honom. Polisernas bemötande mot oss var också kaxigt, men en av dem erkände att de var lite många poliser mot en och samma person.

Jag kan säga att vi har bildbevis och registreringsnummer på fordonet och vi kommer gå vidare med detta fall. Sånt här får absolut inte hända. Det spelar ingen roll om han var beväpnad eller liknande, de hade ett klart övertag från första början och att behöva tryckas ner mot en iskall mark ska inte vara nödvändigt!!!!!!!! Aschberg och Insider nexta säger jag!


Annars var det en händelserik och intressant kväll. Träffade tillexempel mannen i Felix reklamerna, ni vet den unga med gubben som bråkar om bullar och fiskpinnar. Han var grymt intressant och trevlig, äger tillexempel ett skivbolag!
Kommentarer
elin

fan vad bra att ni ingrep. sådär kan dom ju inte göra. vissa poliser tycker om att gå för långt. tack för att du är en bra medmänniska och bryr dig :)

2008-11-23 @ 12:15:01
Tomten

Så du har bestämt att män har sämre människosyn än kvinnor? U go girl..

2008-11-24 @ 13:18:27
Fian

Det finns många fakta på den punkten.

2008-11-24 @ 15:41:03
Yassmin

Så sjukt att sånt ens ska behöva hända. Sick people. Anyways han snubben från den reklamen är skit skön haha

2008-11-26 @ 22:12:49
URL: http://somuchsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0