Nagi Noda - Hair Hats



Måste ju även jag posta ett inlägg med de ombloggade hårhattarna, även fast det är lite passé. Jag postar dem för min egen vinning, då jag lättare kan gå tillbaka och dyrka dem.

Konstnären, Nagi Noda gick dessvärre bort den 7 September i år endast 35 år gamal. Nagi Noda född i Tokyo är internationellt känd inom både musik och kortfilmer/reklam (meriter: Coca Cola, Scissor Sisters) och formgivning. Speciellt i New York visste alla inom konstscenen vem hon var då hon var känd för att vara rolig att hänga med, men även för hennes sinne för high fashionoch unika stil. Nagi Noda är mest känd för sitt sätt att använda många stillastående statister istället för animation, i en enda tagning. Se länkar.

Dödsorsaken var en efterhängsen misslyckad operation från en bilkrash förra året. Hon måste ha vetat att hon skulle dö då hon upptäcktes väldigt uppklädd. Med en Mark Ryden klänning, Chanel boots och V&R ögonfransar av svart spets.






Kommentarer
Sarah

det där såg lite läskigt ut :\

2008-10-10 @ 14:58:59
URL: http://estailo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0