Nästa trend: Baddräktsklänningar


Jag gör en vild gissning och gissar nästa stora trend. Den lär komma i mitten av nästa sommar eller så. Baddräktsklänningar eller bodyklänningar var grymt populära när jag och Bella var i London nyligen. Vi hittade massor med handgjorda svindyra på TopShop, någon hade tagit en skabbig gamal färgglad 80-tals baddräkt och sytt på en simpel svart kjol av sämsta linnetyg. Stelt och fransigt, de hade inte ens follat upp ordentligt. Jag minns inte vad dem såldes för men jag tror det var runt 1000-lappen.

Bella hittade några hon skulle kunna tänka sig ändå, och höll tillbaka all annan shopping hela veckan. För att sedan passa på att köpa en precis innan hemfärden. Tror ni inte att alla dessa klänningar var slut då? Jäklar vad britter måste vara sköna i plånboken just nu.

I alla fall hittade jag liknande på Asos nu, men inte alls lika fräcka. Jag spottar att denna typen av klänningar kommer vara hett hett hett nästa sommar. De är ju faktiskt snygga. Det ska se ut som om man har en baddräkt/body och en kjol till. Det är det som är hemligheten. Den lite styvare kjolen till den lite sportigare överdelen. Det gör en skön balans som gör att man kan ha det både till fest och till vardags.

Här är från märlena Fairground och Motel. Som vanligt, klicka på bilderna för att köpa jao.

Tips: Om du vill söka på detta plagg på tex Ebay så skriv Leotard Dress.






Kommentarer
Dress Like a Princess

ååh så söta :)

2008-10-22 @ 09:06:23
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0