Fashion report: Balmain Fall/Winter 2008/2009


En här visningen har allt. Det är Christophe Decarnin som har designat för modehuset Balmain, och även hans tidigare säsonger har vart helt underbara. Så casual men ändå uppklätt. Underground men ändå High Fashion. Nutid och dåtid i en klockren pot purri. Jag älskar: Spetsiga axlar, djurmönstrat, strass, oregelbundna klänningar så som favorit från Preen. Jag älskar att läder blandas med spets, tighta myxor med slappa. Denna kollektion får mig till och med att gilla rött. Det är en stor bedrift. Grattis Christophe Decarnin.

Det var så många plagg jag gillade så jag kunde inte sålla bort mer.
De två största favoriterna är läderbyxorna på bild nummer två, men tyvärr kostar de 30 000 kronor. Min andra favorit är metallic klänningen med leopardmönster. Inte för skarp leopard vilket gör att den går från tacky till riktigt fabolous.

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0