Igår skaffade jag 2 till bebisar i samlingen


Jag har inte köpt skor på år och dar, jag har verkligen hållt mig. Jag har vart så fruktansvärt duktig, och ett av mina mål med att komma till Malmö (förutom att träffa Natali förståss) var att hitta saker i butiker som har tagit slut i Sthlm som jag gråtit blod över att jag inte hann köpa. Saker jag verkligen åtrår och kommer vara olyckligt kär i ett bra tag. Ett par var bloggarnas stora favorit på Scorett. Jag hittade dem igår, och jag köpte dem trots att de är värda lika mycket som 9 timmars jobb i butiken. Mina bebisar kunde kostat vad som helst.


Mer bilder kommer sen när Natali laddar upp våra partypix. De är verkligen grymt mycket snyggare i verkligheten, bilden gör dem ingen rättvisa.

Det jobbiga är ju att efter man köpt ett par skor (igen), så vill man genast ha ett till par. Jag har brutit min nykterhet från min drog. Jag är fast igen, och redan idag blev jag otrogen mot mina älsklingar. Jag blev kär i ännu ett par, som konstigt nog bara kostar $120 även fast dem är Kurt Geiger. Usch.. Förr så tyckte jag att 120 dollar var en hel förmögenhet och ett par klackskor var aldrig värt att spendera 1000 spänn på. Det ökas hela tiden, mina första klackskor kostade typ 300 (men var i och för sig jävligt heta). Sedan blev det mer en grej, man börjar samla och är bara berädd att köpa ett par skor om de var ett snäpp snyggare än andra. Dem hade it. Och då måste man punga upp de stora pengarna och det ökar successivt. Mina första riktiga förälskelse var ett par skor från Fest i Stan (finns tyvärr inte längre men den låg på Bondegatan i SoFo på Söder. Det var även då man upptäkte det kvarteren Åsögatan/bondegatan/södermannagatan. De är fortfarande mina bästa gator.) Det var gröna och neon rosa, och kostade hela 600. Det var grymt mycket för Fian som bara fick studiebidraget på 1050. Bella visade mig dem och dagen efter köptes dem.

I alla fall.....

Denna gång är inget undantag. Jag vill genast ha en ny älskling. Outforskad mark.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0