Nu får det fy fan vara nog med rövslickeri!!!



Jag må vara ung och jag må vara naiv. Jag skiter i ifall någon gubbe som skriver en torr politikerblogg tänker rätta mina fel just nu men ärligt. Varför ingriper inte omvärden i Gaza-konflikten? Vad är vi rädda för? Vad är det för rövslickeri???

Nu har Israel återigen överträtt de mänskliga rättigheterna genom att sprida fosfor rök över hela Gaza. En metod som är tillåten för att göra rökavspärrningar, men som är förbjudet i krig, till och med mot militär. Nu har massor med civila människor blivit brännskadade över hela kropparna.

Folkmordsvarning snart alltså, judarna kanske har glömt sitt förflutna? Tycker vi fortfarande synd om dem? Inte jag i alla fall. Fy fan vad jag äcklas.

Asså jag orkar inte skriva mer, jag blir bara så jävla arg. Visst, Hamas är väl inte mycket bättre men är man i underläge så slåss man ju självklart för sina rättigheter. Jag hörde en debatt på P4 här om dagen där en moderat och en anhörig till folk i Gaza satt och pratade om konflikten. Och den där moderataset satt hela tiden och sa att allt är palestinernas fel och de för skylla sig själv. Om någon hade gjort likadant mot Sverige (dvs skicka några bomber) så skulle vi ingripa på liknande sätt. Ursäkta? Jag tror verkligen inte vi skulle stoppa el, mat, medicin osv så civilbefolkningen dör som pesten. Vilken jävla idiot alltså.

Och USA då.. Har ju alltid vart på judarnas sida.. Det heeeeliga folket, inte vill man bråka med dem när domedagen kommer. HJÄLP!!!! Det blir en svår prövning för Obama den 20 Jan, om han misslyckas i mina ögon så kommer jag ha svårt att lita på honom i framtiden, tråkigt nog. Jag menar, han vill stoppa Iran att urvinna Uran för det kan leda till kapplöpning. Till och med Sverige vill rusta upp försvaret pga. "Ökad spänning i närområdet"... Är vi på g att ha ett tredje världskrig?? Är det sant? Haha fyfan då hänger jag mig.

Och nu kommer detta inlägg säkert vara hotfullt mot Sveriges Säkerhet, och FRA kommer ringa på dörren och spärra in mig. Jag är inte rädd att säga min åsikt (dock inte så bra för företaget kanske, men nu är nog med tystnaden.) Svenska folket säg er röst!!!

UPDATE: Lite fakta här då... Eftersom jag kände för att sätta min in lite mer och LYSSNA HÄR, MINA MÄNNISKOR!!


Utdrag från denna artikel:

Fosforammunition skapar ett oerhört lidande hos människor och är därför förbjudet i internationella konventioner. Fosforn fortsätter nämligen att brinna när den träffar människokroppen och kan inte släckas på vanligt sätt. Det händer att den långsamt fortsätter in till benet.

[...]

Men det stannar inte där. Olika uppgifter från medicinsk personal som haft med skadade palestinier att göra, pekar på att Israel också testkör andra typer av vapen. I norska Dagbladet [...] berättar Mads Gilbert vidare om helvetet på sjukhusen i Gaza:
- Det låg en tio år gammal pojke på golvet, och jag jobbade med att få ut splitter från bröstregionen. När jag tittade längre ned på pojken, såg jag att han hade tre ben, och såg då till min förskräckelse att det var ett avslitet ben som låg ovanpå hans. Du tror det inte förrän du ser det.
I Aftenposten diskuterar Gilbert också varför en del av skadorna ser ut som de gör [min övers.]:
"Orsaken till den stora kroppsliga förstörelsen hos många av offren, är enligt Gilbert att Israel använder vapen som skapar enorma tryckvågor på kort avstånd. Mot tryckvågorna har människokroppen inte en chans, och rivs i små bitar"

[...]

Israels brott är så stora, så uppenbara. Ansvaret hos medlöparna på ledarsidorna och i regeringsbyggnaderna är därefter.


---------------------

Inga människor ska få vara labbråttor!!!!!

Jag är så berörd in i hela bröstkorgen alltså, det gör så fruktansvärt ont. Varför blev jag född i trygga Sverige? Varför kan jag inte göra mer för alla stackars barn? Varför finns religion och varför fortsätter vi att förse länder (som inte kan hålla fingrarna i styr) med vapen? Varför handlar allt om pengar i västvärlden? Jag är så grymt jävla äcklad.

Inte ens vår regering och vår äckliha jävla handelsminister vill ha en bojkott mot israel pga ekonomiska omständigheter. Ursäkta?? Det är BARN det handlar om. 44% av Gazas befolkning är under 14 år! Jävla horkärring alltså, betyder det att SVERIGE säljer VAPEN till Israel.. Eller? Vad har vi för affärer med dem???
Kommentarer
Fatima

Bra skrivet!! Haller fullstandigt med..

2009-01-12 @ 22:32:44
URL: http://hardknockliife.blogspot.com
VIKTORIA TOMIC.SE

Jag var Israel under vårt FN-rollspel i skolan, grymt svårt att vara någon man i princip avskyr... eller inte folket i sig, men det aa skitsamma du förstår vad jag menar... det var dock lärorikt för jag fick lära mig så otroligt mycket, skapade en någorlunda förståelse för deras handlande, och framför allt skapade mig en mycket större kunskap om det hela.

Israel är den enda staten som idag inte tillhör någon världsdel, men trots detta låter vi dem vara med i eurovision sångblabla tävlingar.. typ för att ge dem en "tillhörighet", då de saknar en sådan idag. Israel har även ett flertal gånger försökt att ta sig in i en slagspolitisk krets som jag inte minns namnet på just nu, men de ”större viktigare” länderna i arabvärlden tillhör denna krets, men de får alltid ett nej. Men att Israel får bete sig som dem gör beror i princip enbart, eller nej inte enbart, men till mycket stor del på USA. Och USA ser, enligt min egen och många andras uppfattning Israel som deras väg in i Arabvärlden. USA är ju överallt idag, i japan lyckades dem få bort militären helt och hållet, i kina har de knytit kontakter, i Europa styr och ställer de... ja de är överallt förutom i arabvärlden. Israels är i princip deras enda portal in där. Och då USA sitter i FN har de jääävligt mycket att säga till om. De räcker med att de lägger in sitt veto mot en proposition och så lägger man ner hela förslaget. USA bidrar i princip med mest pengar till FN därför är dom så jävla beroende av att ha de helt värdelösa systemet där ett fåtal stora länder får lägga in veton. Och Sverige är och har ju alltid varit ett så ”neutralt” (rövslickar) land. Så därför håller dom käft. Sedan är det många judar som lyckats både affärsmässigt och politiskt i USA. Många av dem har högre positioner vilket ger USA ännu ett skäl att låta hemskheterna fortgå.

Se bara på katastrofen i Sudan. Inte en jävel höjer på ögonbrynen, det är rena folkmord som pågår där än idag. Dock fortsätter man och talar om hur hemskt det var under andra världskriget (vilket det är) men man låter samma jävla händelse ske än idag. Alla är så otroligt rädda för att kritisera judarna på grund av andra världskriget också. Så ännu et skäl att hålla käft typ. Det är sjutk att man låter sådana här saker ske, helt sjukt. Israel bygger en fet mur och vattnar sina gröna gräsmattor i sina trädgårdar medan palestinierna får dricka samma vatten som de tvättar sig med. De är sick, men det är som alltid, det rör inte någon så länge de inte drabbar dem eller deras tillgångar och resurser.



Sorgligt.





Nu vet jag inte om du ens kan läsa något av det jag skrivit, klockan är mycket och jag ska nog gå och lägga mig nu.



Natti :)

2009-01-13 @ 03:34:23
URL: http://viktoriatomic.se
Jesper

Härligt att fler och fler inom bloggvärlden uppmärksammar den massaker som pågår i Gaza utan att omvärlden agerar! Israel har i flera år förtryckt det palestinska folket utan att omvärlden agerar, vi reagerar möjligtvis men vi gör inget åt saken. Nu dödas hundratals palestinier av israelisk militär och fortfarande lyser åtgärderna med sin frånvaro... total bojkott av Israel, där har vi en lösning som skulle tvinga dom att dra sig tillbaka!



För övrigt vill jag säga att du har en ruggigt bra blogg!^^ /Patsys lille broder

2009-01-13 @ 21:48:09
URL: http://jesperaaroe.blogg.se/
Mona

Fasen vad skönt att läsa att det är fler som kokar av ilska lika mycket som en själv!



Keep Up!

2009-01-14 @ 17:50:47
URL: http://moniqua.blogg.se/
isabella

word! skönt att inte hela sveriges befolkning slickar israeljävlarnas rövar.

2009-01-15 @ 09:58:38
URL: http://bellafraise.blogspot.com
pharah

Jag kunde inte ha uttyckt mig bättre Fian! Är så jäääääävla besviken på vår omvärld och alla ledare.

2009-01-17 @ 08:34:07
URL: http://mahoyo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0