(2) SOURCE OF TODAYS IRRITATION...



1. Känner du mig??
Min allra allra finaste kompis Natali fick nyligen en kommentar av en avundsjuk läsare. Eller irriterad läsare eller något. Alltså, taskiga kommentarer är vi ju alla vana vid och det är långt ifrån värsta grejen. Fast jag ser skillnad i kommentarer som är relevanta till ens blogg innehåll eller inte. Men Natali fick en kommentar som var ett litet mini påhopp: du är inte crazy nånstans =/, du är en fjant som VILL vara crazy.. pinsamt tyst var du på mammas pojkar d visar bara hur falsk du är o hur mycket du låtsas vara "galen och spontan"

Nu är det inte så att jag behöver försvara en kompis, Natali är en stark och självständig kvinna som bara viftar bort det här. Men såna här kommentarer blir jag så störd på. Vem kan det ens vara? Och vad spelar det för roll för den hr personen att Natali existerar? Sjukt roligt att personen i fråga har totalfel. TOTALFEL på alla punkter.

Natali är min mest genuina vän, hon kan vara lite i sin egen bubbla och flyga iväg ibland men hon är alltid sig själv. Om hon är falsk så spelar hon det jävligt bra det här året vi kännt varann, ett år med tuffa prövningar för oss båda. Jag menar, jag är en bra människokännare och jag har även lätt att dumpa människor om jag känner att dem behandlar mig fel. Tex. Falska personer. Så lita på mitt omdömme, Natali är allt ifrån falsk, eller fejk. Natali är den mest crazy, spontana, speedade, inspirerande och kreativa människor jag känner. Jag kan förstå varför folk tror att hon överdriver, men det gör hon inte för att vara någon annan än den hon är. Hon förtjänar verkligen inte en sån här kommentar och speciellt inte under en av de tuffaste perioder i hennes liv.

Sedan om man känner Natali och vet hur hennes röst låter så var hon med i Mammas Pojkar väldigt mycket, hon trycker inte upp sig framför kameran såfort hon har nått att säga. Men vi som känner henne hörde hennes ljuva stämma i varje avsnitt lägga av de mest skönaste och bisarra kommentarer.

Så ni som tror att ni känner personerna i de bloggar ni läser, eller vet hur dem är som personer. Go on med det, om det gör er lyckliga, men håll det för er själva. Sen är både jag och Natali öppna att lära känna läsare, för vi har nämligen lärt känna varann genom våra bloggar. Så sitt inte hemma framför skärmen, ut och lev livet!!

2. Urban Outfitters!!

Kort och gott; Anställda på butiken i Stockholm krävde ett kollektivavtal. Urban Outfitters sparkar bakut och lägger ett ultimatum på personalen: Antingen får ni sparken eller så säger ni upp er och börjar på ett bemanningsföretag som vi hyr in.
Källa

Det är inte första gången ett företag gör på liknande sätt. Men det är första gången jag reagerar, det är första gången jag känner att jag kan göra en skillnad. Om du, jag och alla andra bojkottar Urban Outfitters i Stockholm tillsdess att personalen fått sina grav igenom. Så kommer det bli en skillnad. Det här är en butik som bloggare i allmänhet och modebloggare i synnerhet har makt över. Vi kan tillsammans informera alla om rådande konsekvenser och så är det upp till var och en. Jag vet att om alla får reda på detta så kommer Urban förlora många kunder och det kommer svida hårt.

Stå upp för Sveriges arbetsrätt!!

Gå med i Facebook gruppen Skämmes Urban Outfitters. Det är redan över 1500 medlemmar på bara några timmar. Ni får gärna Twittra till @Urbanoutfitters och hashtagga #urbanoutfittersfail
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0