Yoü and I




Jag har varit med om något i sommar som jag bara läst i böcker. Jag har varit med om något som kändes som en saga, det är verkligen så det känns när man faller handlöst och inget runt omkring betyder någonting. Bara du. Det låter klyschigt men jag trodde att jag visste vad kärlek var.

Jag var med om en otroligt passionerad sommarflört. Det är över nu. Vi bestämde oss tidigt att det inte skulle bli något seriöst då vi inte bor nära varann. Jag måste säga att jag lyckades hålla känslorna i styr då vi la upp tydliga regler från början. Annars i tidigare förhållanden har jag fallit djupt och blivit krävande, kärat ner mig och inte sett verkligheten. I sommar höll jag mig i skinnet och det känns så bra. Sen sista kvällen sitter vi där på Mosebacke Terassen och du säger att inte är vänner, vi är någonting mer, något som inte går att förklara. Det kändes så speciellt att det inte bara var jag som kommer sakna denna tid vi haft tillsammans. Det är så det känns att leva i en saga.

Förresten, Lady Gaga släpper så många videor nu, det är inte klokt. Jag tycker det går lite för snabbt för hennes eget bästa. Det blir ju jobbit på kafferasten när man ska snacka om Lady Gagas senaste video och folk blandar ihop dem och så. Albumet har växt på mig, men det är verkligen konstigt hur hon har lyckats göra så konstiga videor nu. Jag saknar Jonas Åkerlund, jag saknar de 9 minuter långa viderona. Jag saknar det popiga och färgglada. Förr lyfte videon låten, nu känns det som tvärtom speciellt i The Edge of Glory, bra power låt men videon är tråkig. Jag längtar till videon till Marry the Night, det ska bli spännande. Och på nått sätt så gillar jag denna nya, allvarliga, konstnärliga Lady Gaga, det känns verkligen påkostat med detaljer, rekvisita och redigering. Det känns som om det är detta Lady Gaga ville vara från början men inte kunde, för att man måste slå igenom och vara ultra komersiell först om man vill nå till den stora massan. Nu snävar hon av och visar sitt rätta jag, spooky, grose och astonishing.
Kommentarer
annette keita

mer flörtar åt folket!!!

2011-08-31 @ 15:28:07
URL: http://annettek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0