Fians Julkalender '07 Del 6 - Bäst genom året


image606


Nu kommer vi fram till den kategorin som fick mig att tänka på en Julkalender överhuvudaget. Nämligen Fians Hitlista - Singlar släppta under 2007. Det visade sig vara svårare än jag trodde. Det finns ingen hemsida som samlar Discografi för alla genrer per år. Eller hur man ska förklara. Kanske något för mig att uppfinna? Man måste ju kunna gå tillbaka och veta när vissa singlar släpptes. Eller hur?

Jag använde mig i vilket fall av www.hitlistan.se och www.cdon.se. Jag visste inte om jag skulle ha en top 3, 5 eller 10. Jag ville helst inte rangordna låtar heller. Och när jag bläddrade igenom alla singlar, så kom jag fram till att det släpptes en riktigt bra singel exakt varje månad. Så det fick bli en singel för varje månad detta år. December faller bort, för det kan jag inte avgöra än. Listan är säkert inte komplett, men jag gjorde så gott jag kunde. Och jag tycker den speglar mitt musikintresse 2007 bra. Lite mycket Justin Timberlake kanske, men det här året, (och förra för den delen) var ju hans år. Klicka på bilden ovan för att komma till Sveriges största hit nästa år. Sophia Somajo.

Det nedan är alltså ingen lista vad som är bäst uppifrån och ner. Utan en handplockad låt för varje månad. Fast det vet jag ju att ni förstod. (: Vill bara vara säker på att ni inte tror att jag sätter My Cool längst ner, för den är nästan bäst av alla.


Januari
Kleerup - With Every Heartbeat


Februari
Amy Winehouse - Rehab


Mars
Gwen Stefani feat Akon - Sweet Escape


April
Timbaland & Justin Timberlake & Nelly Furtado - Give It To Me


Maj
Rihanna & Jay-z - Umbrella


Juni
Chemical Brothers - Do It Again



Juli
Justin Timberlake - Love Stoned


Augusti
Fergie - Big Girls Don't Cry


September
Alicia Keys - No One


Oktober
Britney Spears - Gimme More


November
Adam Tensta - My Cool








Eftersom jag gillar de som uppskattar min blogg så kommer Julkalendern även ge er mer än bara god läsning. Den 24 December kommer jag lotta ut 5 smycken designade av mig, för den som kommenterar i valfritt inlägg genom hela kalendern. Jag gillar inte att kalla det tävling, utan bara en bonus!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0