H&M stöder kampen mot Aids


image321På Salong K kan ni läsa detta:

Klädjätten har slagit sig med stjärnor som The Cardigans och Katharine Hamnett i kampen mot sjukdomen. Resultatet syns i butik efter nyår.

Klädkedjan H&M har det senaste året engagerat sig i hiv- och aidsfrågan. Deras senaste bidrag är en kollektion t-shirts och väskor, designade av världsstjärnor som The Cardigans, Katharine Hamnett, Timbaland, Scissor Sisters och Jade Jagger.

25 procent av vinster kommer att gå till organistationen YouthAids. Kollektionen, som går under namnet "Fashion against aids", landar i H&M-butiker i februari nästa år.


Andra som designar tröjor är Chicks on Speed, Good Charlotte och Justice. Det är riktigt jäkla många inblandade och det ska bli riktigt jäkla kul att se. Hittills tycker jag tröjorna ser tråkiga ut. Hittills tycker jag att H&M gör en massa balla arbeten som de inte promotar. Hittills vill jag hellre ha t-shirtarna från Justice video D.A.N.C.E.










Kommentarer
Anni

Svar: Det fanns många kjolar kvar på hötorget!

2007-11-15 @ 21:48:43
URL: http://annisblogg.blogg.se
Fian

Då vet jag!

2008-02-19 @ 12:01:26
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0