24 Oktober


Idag vaknade jag sent för att jag var uppe så länge i och med Style Search nya funktion. Egentligen var inte det enda anledningen, fick inte reda på att det skulle finnas en ny bloggfunktion förens vid 4 och då hade jag redan varit uppe waaay för länge.

Efter jag vaknade var det meningen att rummet skulle vara kliniskt. Men det orkade jag inte, så det blev frukost i sängen. Imorron är det den stora dagen då jag tar mitt pick och pack. Men jag får nog åka hit på Fredag då jag är ledig, och städa det sista. Då kan jag ta kort på hur mitt rum ser ut. Mina väggar är rosa, det kunde ni inte gissa va? XD

Efter frukosten och en kalldusch (syrran hade duschat innan och tagit slut på vattnet) så åkte jag till biblioteket och lånade hela 7(!!!) böcker. Jag kände att om jag ska överleva den här trissta vintern så måste jag ha lite sällskap (Jag har u ingen böyfränd eller så). Böckerna som jag har lånat är:

Akta er killar, här kommer gud, och hon är jävligt förbannad - Linda Skugge. Jag har aldrig läst om Linda Skugges åsikter, och jag känner mig så korkad när folk snackar om henne och jag inte fattar nått. Jag vet bara att hon är feminist och det är allt. Jag vet inte ens säkert om hon är det. Därför ville jag veta lite mer.

Det här är inte en bok - Linda Skugge. Av samma anledning som föregående. Detta är dock Lindas självbiografi och den lånade jag mest för att förstå varför hon tycker som hon tycker.

Anne Franks dagbok. Av den enkla anledningen att jag aldrig läst den, och det känns jävligt respektlöst. Har dock läst andra dagböcker från samma tid. Men det känns som denna bok är en som alla borde läsa innan dem dör. Jag har aldrig fått chansen att göra det i skolan, så då gör jag det frivilligt!

Vingklippt ängel - Berny Pålsson
. Jag har aldrig träffat Berny i egen hög person. Men jag har träffat några av hennes närmsta vänner. Jag har aldrig läst denna bok, jag har varit mycket skeptisk till den om jag ska vara ärlig. Känner dock att det är dags att förstå vissa saker om man ska komma vidare i livet. Man kan inte döma människor, eller böcker för den delen. Innan man läst/lärt känna dem.

Ya-ya flickornas gudomliga hemligheter - Rebecca Wells
. För ren och skärt nöje.

Beatriz och Himlakropparna - Lucía Etxebarria
. Den här boken var en sån som stod på hyllan och bara ropade efter mig. Den lös upp och fångade hela min uppmärksamhet. Det var nog mest framsidan först, stilren, fin layout, fina typsnitt och en vacker bild. Sen läste jag på baksidan och tyckte att den lät intressant.

Tjuvlyssnat - Damon Rasti & Gloria Hedman
. Jag äääälskar tjuvlyssnat och tänkte att en bok är mysigare än internet. Dessutom är alla bästa samlade på ett ställe. Jag tänkte att många bloggar har roliga återkommande teman som Dagens outfit, Fredagens filmtips eller varför inte Veckans maträtt. Jag vill också ha en sån. Och Veckans tjuvlyssning verkar ju inte helt fel. Det finns säkert på någon annans blogg, men då ber jag om ursäkt, men jag har inte sett det någonstans. Jag kan ju börja redan här och nu:

Slussens tunnelbanestation
(Två väktare går förbi en mamma och hennes son ~6)
Son: Vad gör de där?
Mamma: De slår ner folk.

image101

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0