28 April


image1671
Min snygga kompis Linn fotad i Vitan av Martina

Slutspurten på april då, snart kommer sommarmånaden maj. Jag jobbar mest på för fulla muggar, var på informationsträff idag på Skatteverket, det var en pers, det är så mycket man ska veta om dittan och dattan om deklarationen så jag blir helt stissig. Det sköna är att nu är allt klart och jag ska få 10 lax tillbaka. Det enda bra Moderaterna har kommit på i alla fall, eeeeeeeeeeeh. Däremot finns det tusentals grejer man kan dra av på skatten, det är helt sjukt vad patetiskt vissa grejer är, är folk så giriga? Asså tid är pengar, den tiden det tar att sitta och fylla i varenda öre borde kosta mer än vad man tjänar, eller? Sverige i ett nötskal.

Jag antar att många av er ska ta studenten i år, och håller just nu på att kämpar med de sista fördjävliga inlämningarna. Jag tänker på er ibland, jag saknar ändå denna tiden förra året. Ta vara på de sista veckorna ni har tillsammans med varandra i klassen. Ni kommer aldrig få vara med om den gemenskapen igen, snart är ni ensamma i denna stora värld. Skolan rules måste jag säga! Ni kanske längtar efter att jobba och tjäna pengar, men just nu är jag hellre fattig student.
Kommentarer
Susie Kate Mela

Hrm henne känner jag igen lite? det är inte hon som har en kille som heter johannes?

2008-05-02 @ 18:01:11
URL: http://candykate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0