Vad gör mig lycklig?


Tydligen har jag en ganska olycklig läsarskara hihi. Men Bjernhagen kom med en ganska intressant historia varför hon är lycklig just nu. Hon skrev Känslan av att vara singel. Inte behöva ha 'ansvar' för en annan människa utan bara göra precis vad man vill utan tänka i 2.. Jag har inte vart ihop med en enda person under mitt liv, vilket är det mest tragiska med mig typ haha. Men jag kan ändå känna mig in i den känslan. Härligt.

Som många av er förstått så har jag min 20-års kris eller något nu, jag är inte lycklig för 5 öre dvs. Men det finns stunder som jag njuter av, vissa dagar på jobbet kan vara himla lätta. Man har en eller flera uppgifter, man kirrar dem sen kan man gå hem och ta det lungt och känna sig nöjd med sig själv plus att det kommer mer pengar nästa löning.

En annan sak som gör mig lycklig just nu är att jag inte har lika stor materialångest längre. Jag har råd med de kläder och skor jag trånar efter, för jag har lärt mig att sortera bort mycket i tankarna innan jag bara impulsköper grejer som en idiot. Jag har sålt kläder på tradera för flera tusen kronor, kläder som jag aldrig använt. Dessa har jag förvisso supit upp men det gav mig mer än kläderna i gardeoben. Under de två år jag kunnat gå på krogen har jag tänkt Jag köper hellre den där klänningen än att gå ut och umgås den här helgen. Vilket betydde att garderoben växte med faslig fart fast jag förlorade allt annat. Planen den här hösten var att göra tvärtom, hellre gå ut än att shoppa.

När jag precis fyllt 18 så hängde jag på Harry B James varje helg, jag behövde inte nödvändigtvis bli berusad varje gång för man hade så fruktansvärt kul varje gång i alla fall. Det var alltid bra musik, billig bar och fruktansvärt trevligt folk, man kunde gå dit ensam och alltid hitta någon att vara med jag kände alla liksom. Sedan började wannabe-bratsen välla in och tycka att det var ett kul ställe, och hela stämningen försvann och därmed storhetstiden och min tid som partytjej.

De senaste två månaderna har jag vart ute nästan varje helg (vilket ha slitit fruktansvärt på aktiviteten på bloggen också), jag vet inte om det har gjort mig lyckligare i allmänhet. Men mina helger har blivit lyckligare, jag sitter liksom inte hemma och deppar längre. Sen att jag har lite spänning mellan mig och alla mina vänner är en annan sak det löser sig med tiden, vissa kommer nog falla bort för alltid och vissa kommer närmare.

Den sak som gör mig absolut lyckligast just nu är tanken att få gå i en skola snart igen. Jag har ju som sagt kommit in på Stockholms Internationella Handelsskola, en skola med ca 150 elever som utbildar sig inom liknande brancher, jag kommer gå i en klass med 32 drivande peppiga nyföretagare. Förstå gemenskapen vi kommer ha?

Dessutom är jag inte ensam jag kommer gå i samma klass som underbaraste Patsy. Det gör mig helt galet lycklig att vi kommer ses regelbundet nästan varje dag i ett helt år. Vi har bara kännt varann ett år hittills så det kommer ju vara skitbra. Vi ska börja träna på Friskis tillsammans. I och med skolan så kommer jag förhoppningsvis hitta mer rutin i livet ang sömn och mat, tanken på den delen av framtiden gör att så ljust och lyckligt.

Vilket flummigt inlägg det blev men orka vara organiserad och punkta upp saker när det handlar om såna här saker :P Hoppas ni förstod.
Kommentarer
Natali

Jag är också i en svacka nu. Men jag tror man blir helt fuckt av att det är en enda lång höst istället för massa snö som bländar dig med allt sitt ljus. Så det är bara att bita ihop eller köpa en sista minuten biljett till ett varmt land :)



Tror att skolan kommer bli feeeet. Är lite avis, fast andra sidan är jag ingen plugg-tjej. Har vart skoltrött sedan starten :) Men dethär kommer ta dig långt tjejen! Skönt att den bara är ett år också!

2008-12-29 @ 11:18:29
Natali

Mitt alternativ till sista minuten är basta på ett badhus och sen sola solarium. Uppvärmd innifrån och brun :) Behöver du komma bort är du välkommen på en te till förorten, alla snälla människor är välkommna hem till mig och min mami.

2008-12-29 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0