DJ Klever & DJ Craze at Inkonst i Malmö 2 Februari




Dagens party-trend: Fashion Against Aids tröja


Vi -jag och Bella- tog tåget kl 16:20 från Stockholms centralstation. Vi hade över 4 timmars tågresa framför oss, vi flummade, gick till bistron, köpte expensive smörgåstårta kan jag nästan kalla min räkmacka. Vi ockuperade toaletten en halvtimme var för att fixa till den perfekta maken osv. Kl 20:45 var vi framme i Malmö. Vi började med att gå till Pressbyrån och köpa lite Cola till min Solbacka, och två varsinna redbull, vi var sega till tusen. Vi hängde på stationen ett tag eftersom insläppet på Inkonst inte skulle ske förän kl 23, och det var kallt ute!

Vi började så småningom bege oss, och eftersom ingen av oss varit i Malmö förut var vi beredd med karta. Det kändes precis som alla våra äventyr i London. Och med en ovan stadsbild och en dialekt som kändes som på håll låter som ett annat språk. Så kändes det som om vi var utomlands, exotiskt. Typiskt Stockholmare!

Vi kom fram till Inkonst 45 min innan insläppet eller liknande. Vi upptäckte att Kulturbolaget var tvärs över gatan, Hanoi Rocks skulle spela där samma kväll. Trevligt trevligt. Vi skulle dock vara med om en trevligare upplevelse. Vi gick in på en tobaksaffär och fixade till och lite till, ordnade i väskorna och så. Sedan tog vi mitt vin och Bellas cider och satte oss bakom Inkonst och flummade och försökte hålla värmen.

Det var 20 på Inkonst, jag tycker om och respekterar åldersgränser, men eftersom Fian fixar biffen så mailade jag Fredrik och självfallet fick vi dispens. Jag osa tidigare på dagen, men smset hade tydligen inte kommit fram, och vi hade egentligen inte kommit in om inte vakten hade varit så förbannat lat. Jag hade även tur att vara kompis med ett namngeni som Bella, då jag oproffsigt nog aldrig snappar upp namnet på de jag mailar.

Väl inne så vart det fullt ös medvetslös. Jag har aldrig sett liknande, när Klever började spela så var det trasiga glasflaskor över hela golvet. Det skulle inte vara tillåtet i hufvudstaden. I alla fall så fotade Bella en bunt med mingelbilder till er förfogan. Efter partyt så fick vi värma oss hos en snäll malmöbo vid namn Christoffer/Kristoffer(?), ett part timmar tills vårat tåg hem gick 7:45 på morgonen.

Väl vid stationen så hade SJ fuckat upp våra biljetter, men vi kom hem välbehållna. Första bilden är från The Rumble och resten är från Bellish bilddagbok. DJ Klever kommer till The Rumble igen den 2 November, vi kommer självklart vara där igen, så håll utkik!

Kommentarer
a

säg till mig innan nästa gång så ska jag fixa förfest till er så ni slipper sitta ute o frysa :)

2008-02-18 @ 21:30:21
Fian

Det ska jag göra. November som sagt :D

2008-02-19 @ 05:35:50
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0