23 Januari


Jag känner att mitt nya vikariat sakta tar kol på mig. Men jag får la skylla mig själv när jag sitter uppe vid den här tiden när jag ska upp kl 5. Det är helt nytt för mig att vara omringad av så mycket invandrare, no offence men jag har bott i en av Sveriges minst invandrartäta kommuner (har jag för mig, Värmdö alltså, mestadels snobbigt som fan, jag brukar säga Stockholms nya Danderyd) i vilket fall!

Jag städar alltså, och tydligen har dessa invandrarkidz lite svårt för att en snygg brud som mig ska skura deras toaletter. Det har skett mer eller mindre roliga konversationer hittills i mitt arbete, så jag tänkte under tiden uppdatera er om min låga humor på mitt tråkiga jobb:

Tjej ca 6 år: Hej vad heter?
Jag: Sofia ^^
Tjej: Har du en man?

---

Tre killar (ca 8 år) mobbar en fjärde, en av dem kickar den fjärde i magen. Jag står precis bredvid
Jag vrålar: Vafan gör ni? DU! Vill du att jag ska kicka dig i magen eller?
Kille som mobbat den fjärde: (Ser bajsnödig ut) Ehhh nej
Jag: Bra! Då gör inte du det på någon annan heller
Killen ser ut som om han sett ett spöke, nickar mot mig och går sedan in på toaletten

---

Kille ca 14 år tror att han är cool när han retar mig för mitt jobb
Kille: Varför jobbar du här? Är du fattig?
Jag: Nej, jag äger ett eget företag, det kommer du aldrig att göra, din jävla snorunge!

---

En annan kille tror också att han kan sätta sig över mig bara för att jag är anställd på skolan
Kille: Varför städar du här?
Jag: För att ni är så jävla smutsiga

-------

Ni kanske ska veta att jag inte svär och säger taskiga saker bara för att dem frågar mig, utan dessa svar på tal kommer efter att jag ignorerat dem ett tag, men tillslut måste jag säga ifrån. De ser alltid ut som om de skitit på sig. Jag är en tuff brud i lyxförpackning. Men jag är självklart snäll mot dem som är snäll mot mig. Efter tre dagar har jag ganska mycket respekt. Kanske ska tilläggas att jag städar för att Lindas mamma är i Thailand, och jag är hennes vikarie. Visst jag behöver pengarna, och ett vikariat på 3 veckor är inte så himla farligt.

Dessutom har jag hittat lärarnas godisgömma. Det påminde mig om när jag själv gick i typ femman. Då hittade jag och ett gäng tjejer lärarnas kakförråd. Vi satt varje rast i ett helt läsår i ett speciellt grupprum och åt typ 3 kakor var. Det var fett många kakor som gick åt, och ingen saknade dem. Klubben hette Skaffis, himla American tycker jag. Att göra såna bus, och hitta på klubbar och sånt. Vi hade möten och förde protokoll, hittade på en massa rackartyg.
Kommentarer
sven wolter

Haha underbara kommentarer till snorungarna :D

2008-01-24 @ 02:58:15
Johanna

Jag hatar barn!
Way to go förresten! :D

2008-01-24 @ 07:35:21
URL: http://johannaroyale.blogg.se
Amända

Hahaha du har precis gjort min dag!

2008-01-24 @ 10:18:43
URL: http://amheni.blogg.se
Fian

Sven Wolter(? :P haha): Tack, jag brukar inte vara elak men svar på tal kan jag

Johanna: Jag har en hatkärlek till barn, jag älskade många av dem de sista dagarna. Några av dem hjälpte mig att städa även.

Amända: Så lite så :P

2008-02-17 @ 23:22:40
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0