"Privatisering gynnar konsumenterna"


..Yeah right.

Nu är jag inte i form för att skriva nått värst politiskt inlägg. Men måste bara påpeka att jag förstår inte hur privatisering skulle kunna gynna konsumenter. Om tex. Apoteket eller Systembolaget skulle säljas till allmänheten, så skulle alkohol och receptbelagd medicin lättare spridas till dem som inte ska konsumera detta.

Det som mest fick mig att klaga på detta var den här nyheten. Jag såg den på Rapport eller vad det var. Boultbee har tidigare köpt upp 10 köpcentrum i Stockholm av statägda Centrumkompaniet. Nu chockhöjer dem priserna så att mångfald av butiker kommer minska = Dåligt för konsumenter. Höjda hyror kommer leda till dyrare varor = Dåligt för konsumenter. Eller har jag helt fel?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0